پروستات و طب سوزنی لیزری

پروستات و طب سوزنی لیزری

پروستات و طب سوزنی لیزری

هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) یک اختلال شایع اورولوژی در مردان در سنین بالا است که در آن پروستات متورم و بزرگ می شود. متون مربوطه نشان می دهند شیوع آن در مردان بالای 50 سال، 50 درصد است و شیوع آن با افزایش سن بیشتر خواهد شد.

هیپرپلازی خوش خیم پروستات اغلب منجر به اختلالات مثانه، کلیه و مجاری ادراری می شود. بزرگ شدن پروستات ممکن است جریان ادرار را مسدود کند و باعث ناراحتی یا احتباس ادرار شود.

طب سوزنی برای بزرگ شدن پروستات

نشان داده شده است که درمان با طب سوزنی برای بزرگ شده پروستات باعث کاهش احساس فوریت ادرار، کاهش تکرر ادرار و بهبود جریان می شود. همچنین مطالعات نشان داده اند، درمان های طب سوزنی می توانند اندازه پروستات را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

هدف طب سوزنی کاهش تنش در چندین لایه میوفاشیال است که جریان خون و اعصباب مربوط به پروستات و کف لگن را تامین و محافظت می کنند.

اکثر مردانی که برای علائم بزرگی پروستات درمان طب سوزنی انجام داده اند، گزارش می دهند که در هفته های بعد بهتر می توانند ادرار کنند و تعداد دفعات و فوریت آنها کاهش یافته است.

چگونه طب سوزنی به BPH کمک می کند

هیپرپلازی خوش خیم پروستات می تواند از طریق انسداد مجرای ادرار باعث مشکلات ادراری و اختلال عملکرد مثانه یا اختلال عملکرد کلیه شود. بنابراین، تمرکز درمان طب سوزنی BPH بر رفع یا رفع انسداد و تقویت عملکرد دستگاه تناسلی- ادراری است.

بهبود تاثیرات سن

بدن افراد با افزایش سن دستخوش تغییرات منفی می شود. سبک زندگی نامناسب، بیماری رنج ببرد، مقابله با اثرات طولانی مدت آسیب ها با گذشت زمان باعث می شود، این فرآیندهای منفی به طور تجمعی عملکرد طبیعی بدن را تغییر دهند. علاوه بر این، هر روش درمانی مرسوم نیز ممکن است عوارض جانبی داشته باشد که بر او تأثیر منفی بگذارد.

روش طب سوزنی ما می تواند اعصاب را تحریک کند، خون رسانی به پروستات و کلیه ها را بهبود بخشد، عملکرد عضله دترسور مثانه را بهبود دهد و اندازه پروستات را کاهش دهد تا فشار روی مجرای ادرار کاهش یابد و جریان طبیعی ادرار برقرار شود.

ابزارهای استاندارد ارزیابی طب سنتی چینی به تعیین ماهیت ناهماهنگی هایی که منجر به علائم BPH می شوند، کمک می کنند. پس از ارزیابی، می توان طب سوزنی را برای درمان ناهماهنگی ها انجام داد که معمولاً منجر به تسکین علائم و بهبود سلامت دستگاه تناسلی می شود.

پروستات بزرگ شده و پروستات نرمال

نمونه بالینی درمان پروستات بزرگ شده

آقای ۶۴ ساله از آذربایجان غربی به علت بزرگ شدن پروستات مراجعه کردند. ایشان از طریق یکی از دوستان با مطب ما آشنا شدند. سه جلسه درمان با طب سوزنی و لیزر آکوپانکچر منجر به کاهش التهاب و درد پروستات، بهبود کیفیت خواب و احساس راحتی و سبکی در بدن (به ویژه پاها) گردید. قبل از درمان، ایشان در طول شب دو تا سه مرتبه بیدار می شدند و به سختی می توانستند مجدداً بخوابند. پس از اولین جلسه درمان، این مشکل به نصف کاهش پیدا کرد و بعد از بیدار شدن نیز، بسیار راحتتر به خواب می روند. همچنین، در جلسه دوم درمان به مشکل فشار خون و ضعف بدن اشاره کردند که به ایشان توصیه شد، با نظر متخصص قلب، دوز داروهای فشار را کمتر کنند، چرا که طب سوزنی درمانی کل نگر است و بر روی تمام بدن اثرات مثبت دارد، بنابراین ایشان می توانند طبق نظر پزشک خودشان دوز داروهای فشار را نیز کمتر کنند.

 

 

اطلاعات تماس مطب دکتر عباس انصاری- طب سوزنی و لیزر

 

02126767205

09106642920

پیج اینستاگرام: dr.abbas_ansari

منبع:https://www.bestofchinesemedicine.com/bph-acupuncture-treatment/

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.