سردردهای مزمن و شدید

سردردهای مزمن و شدید

سردردهای مزمن و شدید

نمونه بالینی درمان سردرد با طب سوزنی و لیزرآکوپانکچر

آقای ۷۰ ساله از شهرستان آبادان با مشکل سردرد به مطب ما تشریف آوردند. ایشان از ۱۰ ماه قبل درد شدیدی در سمت راست پیشانی و شقیقه داشتند؛ درد به حدی شدید بود که راه رفتن و یا به سجده رفتن در نماز برایشان مشکل بود.
ایشان به پزشکان مختلف در آبادان و تهران مراجعه کرده و ام آر آی، سی تی اسکن، نقشه برداری سر و عکس از چشم ها گرفته بودند؛ اما متاسفانه داروهای تجویزی موثر نبودند. ایشان از طریق اینترنت با مطب اینجانب آشنا شدند. سردرد ایشان پس از چهار جلسه درمان با طب سوزنی، لیزر آکوپانکچر بدن و گوش و لیزر موضعی ناحیه سر بهبود یافت.
با آرزوی سلامتی و موفقیت برای ایشان.

سردرد و لیزر طب سوزنی
جناب آقای اسدالله اسدیان، مدیر اسبق توزیع برق خوزستان

نکات کلیدی تشخیصی در تشخیص سردرد از دیدگاه طب چینی:

    سردرد یک علامت ذهنی (subjective) است که می تواند با بسیاری از سندرم های دیگر همراه باشد. سردرد را می توان در انواع بیماری های حاد و مزمن مانند فشار خون بالا ، میگرن ، بیماری های درون جمجمه و بیماری های تب دار التهابی مشاهده کرد.

تشخیص های افتراقی:

سردرد به دلیل حمله باد بیماریزا به کانالهای اصلی و فرعی بدن.

الف) سردرد ناشی از سرماخوردگی که به صورت سردرد همراه با درد در پشت گردن و پشت، لرز ، درد عمومی ، گرفتگی بینی با ترشحات آبکی آشکار می شود.

زبان: پوشش سفید نازک

نبض: شناور و سفت

ب) سردرد ناشی از باد- گرما که به صورت سردرد در کل سر ، بیزاری از باد ، تب ، گرفتگی بینی همراه با ترشح ، تشنگی با میل به نوشیدن ، یبوست و ادرار تیره مشخص می شود.

زبان: پوشش نازک زرد

نبض: شناور و تند

ج) سردرد ناشی از باد- سرما- رطوبت که به احساس سنگینی همراه است، به گونه ای که انگار سر باندپیچی شده است ، سستی ، تنگی شدید قفسه سینه ، حالت تهوع ، کم اشتهایی، خشکی دهان بدون تشنگی.

زبان: با پوشش چرب

نبض: نرم و شناور ، یا کند و شناور.

2) سردرد به دلیل طغیان یانگ کبد ، اتساع سر ، تحریک پذیری ، عصبانیت ، سرگیجه و تاری دید.

زبان: قرمز ، با پوشش نازک و زرد

نبض: سریع

3) سردرد در اثر بالا آمدن بلغم در جهت مخالف.

احساس درد سنگین و گنگ، گویی که سر در پارچه ای پیچیده شده باشد. سردرد شدید ، افکار مبهم ، سرگیجه ، سستی ، بی قراری ، پارافازی (که به موجب آن کلمات نامناسب جایگزین کلمات صحیح می شوند) ، احساس فشار در قفسه سینه ، حالت تهوع ، تنفس سریع ، ترشح بزاق یا آبریزش زیاد دهان و سردی اندام ها.

زبان: پوشش چرب ضخیم

نبض: سیمی و لغزنده

4) سردرد ناشی از استاز (گرفتگی) خون.

انسداد کانال ها در اثر استاز خون منجر به تروما به سر یا درد طولانی مدت می شود که سردرد با درد تیرکشنده، شدید، لوکالیزه اما همیشگی را در پی دارد.

زبان: لکه های ارغوانی

نبض: متغیر

5) سردرد ناشی از کمبود چی (Qi) و یا خون.

درد مبهم در فرق سر (ورتکس) یا هرجای دیگر سر همراه با اسپاسم عضلانی جزئی یا انقباض شقیقه به دلیل کمبود باد. گیجی، تاری دید ، چهره رنگ پریده، گرایش به ترس یا به راحتی وحشت زده شدن و تپش قلب.

زبان: پوشش سفید نازک

نبض: ضعیف و نخی

6) سردرد به دلیل کمبود جوهره کلیه.

سردرد گنگ در کل سر همراه با احساس تهی در سر، گیجی ، وزوز گوش ، درد و ضعف کمر و زانو ، خستگی و فراموشی.

زبان: قرمز ، پوشش بسیار کم

نبض: نخی و ضعیف

تلفن مشاوره: 021-26767205 09106642920

اینستاگرام: dr.abbas_ansari@

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.