مکانیسم لیزر آکوپانکچر و لیزر موضعی کم توان

مکانیسم لیزر آکوپانکچر و لیزر موضعی کم توان

مکانیسم لیزر آکوپانکچر و لیزر موضعی کم توان

پیرو سوالات مکرر عزیزان در فضای مجازی و مراجعین محترم در مورد مکانیسم اثر لیزر، بر آن شدیم توضیح مختصری در این زمینه ارائه دهیم.

لیزر اشعه نیست؛ لیزر نور است. نور طبیعی که در رنگین کمان به صورت تفکیک شده قابل مشاهده است، در هفت رنگ قرمز، سبز، آبی، زرد و …. دیده می‌شود. در لیزرها یکی از طیف های نور، مثلا نور قرمز، آبی، سبز و غیره تقویت و پرتوهای آن همسو می شود و از آن استفاده می کنند.

لیزرها به طور کلی به دو دسته لیزر پرتوان و لیزر کم توان یا سرد تقسیم می‌شوند.
لیزرهای پرتوان در از بین بردن موهای زائد، ایجاد برش در جراحی یا سوزاندن تومور یا زائده پوستی کاربرد دارند. لیزرهای سرد یا کم‌توان که موضوع بحث ما هستند، برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
به این دلیل به آنها لیزر سرد گفته می شود که فرد در هنگام درمان با این لیزرها یا هیچ حرارتی حس نمی کند یا تنها اندکی احساس گرما می کند.

مکانیسم اثر لیزر

لیزر بر روی سلول و میتوکندری سلول اثر دارد. میتوکندری شبیه موتورخانه کارخانه است و انرژی لازم برای فعالیت های سلول را تامین می کند. برای مثال فردی دچار ضعف، التهاب یا زخم معده است. معده به عنوان یک عضو از سلول تشکیل شده است. زمانی که سلول‌ها ضعیف باشند، بیماری ایجاد می شود. وقتی لیزر را به طور موضعی روی شکم در ناحیه معده قرار می‌دهیم، یا نقاط روی گوش را با آن تحریک می کنیم، لیزر وارد سلول شده و روی میتوکندری تاثیر می‌گذارد و انرژی تولید شده توسط میتوکندری ها را چندین برابر می کند. وقتی سلول ضعیف به سلول طبیعی تبدیل شود، التهاب یا زخم نیز از بین می‌رود و فرد به حالت طبیعی برمی گردد.
در نظر داشته باشید که بدن انسان حالت اتورگیولیشن یا خود تنظیمی و خود ترمیمی دارد، یعنی خود بدن توانایی ترمیم خود و برگشتن به حالت نرمال را دارد، اما برای این کار به محرک نیاز دارد. پس لیزرهای کم توان کاملا ایمن هستند و هیچ مشکلی ایجاد نمی کنند.

لیزر آکوپانکچر: در لیزر آکوپانکچر نقاط طب سوزنی را با لیزر تحریک می کنیم. دستگاه لیزر آکوپانکچر دارای فرکانسهای مختلف است. هر نقطه بسته به پروتکل درمانی، به مدت حدود یک دقیقه با دستگاه لیزر تحریک می‌شود که اثرات درمانی مستقیم بر عضو مربوط به این نقطه خواهد داشت.
به خصوص در کودکان زیر ۱۲ سال و بزرگسالانی که فوبیا به سوزن دارند، از لیزر آکوپانکچر استفاده می‌شود. این روش ایجاد درد و عفونت ندارد و در مجموع کیفیت بهتری نسبت به سوزن دارد.

مکانیسم لیزر آکوپانکچرو لیزر موضعی کم توان (لیزر سرد)

021-267677205 و 09106642920

ایستاگرام: dr.abbas_ansari@

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.