شانه منجمد (Frozen Shoulder) یا شانه یخزده

شانه منجمد (Frozen Shoulder) یا شانه یخزده

شانه منجمد (Frozen Shoulder) یا شانه یخزده

لیزر آکوپانکچر و طب سوزنی درمان‌های موثری برای شانه منجمد یا Frozen Shoulder هستند.
خانم ۴۸ ساله از ۶ ماه قبل دچار درد شدید در ناحیه دست بودند و نمی توانستند دست راست را به بالا و عقب حرکت دهند.
برای ایشان درمان های مختلفی انجام شده بود که متاسفانه تاثیر چندانی به همراه نداشت.
پس از چهار جلسه درمان با طب سوزنی، لیزر آکوپانکچر و لیزر موضعی ناحیه شانه، محدودیت حرکت شانه کاملا برطرف شده و دست به راحتی به بالا و عقب حرکت می کند.

شانه منجمد که با نام شانه یخزده، فروزن شولدر (frozen shoulder) و کپسولیت چسبنده نیز شناخته می شود، عبارت است از سفت شدن و اسپاسم مفصل شانه که با محدودیت در حرکت یا عدم توانایی در حرکت دادن این مفصل همراه است. التهاب کیسه حاوی مایع مفصل، التهاب تاندون، آسیب به عضلات شانه و آرتروز را از علل شانه یخزده یا منجمد می دانند، اما علت قطعی این بیماری تاکنون مشخص نشده است. آنچه مسلم است اینست که هرچه درمان زودتر آغاز شود، نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت.

افراد بالای ۴۰ سال و به ویژه زنان بیشتر به این اختلال مبتلا می شوند. برخی از بیماری ها به ویژه دیابت، تیروئید، فشار خون و … بروز شانه منجمد را افزایش می دهد؛ بنابریان سن بیمار و وجود یک بیماری زمینه ای نیز در نتیجه درمان با طب سوزنی نقش دارند. صدمات یکی از دلایل عمده شانه یخ زده است. برای اهداف درمانی، این بیماری باید از سایر صدمات ناشی از سفتی و درد شانه متمایز شود. طیف وسیعی از تست های حرکتی (یا در صورت لزوم، اشعه ایکس یا اسکن) می تواند محل آسیب دیدگی را نشان دهد. طب سوزنی و لیزرآکوپانکچر (طب سوزنی لیزری) با افزایش گردش خون، کاهش التهاب و اسپاسم و برقراری تعادل کلی بدن باعث درمان شانه منجمد می شود.

021-26767205 , 09106642920

اینستاگرام: dr.abbas_ansari

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.