درد و دیسک کمر و لیزر طب سوزنی

درد و دیسک کمر و لیزر طب سوزنی

درد و دیسک کمر و لیزر طب سوزنی

يكي از بيماريهاي ناتوان کننده بسیار شایع که کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد، درد و دیسک کمر است. هنوز علت یا اتيولوژي کمردرد مزمن مشخص نشده است، اما مشخص شده که درصد بسیار بالایی از افراد حتی در میان سالی از درد مزمن کمر به خصوص در قسمت تحتانی کمر و معمولا همراه با درد سیاتیک رنج می برند.  درد مزمن کمر به دردی گفته می شود که به مدت 12 هفته یا بیشتر، حتی پس از درمان آسیب دیدگی اولیه یا درمان ریشه اصلی کمر درد حاد همچنان وجود داشته باشد که در مواردی به راحتی قابل درمان نیست. در برخی موارد، درمان موفق، کمردرد مزمن را تسکین می دهد، اما در موارد دیگر با وجود درمان پزشکی و جراحی، درد همچنان ادامه دارد.  

در سالهای اخیر انجام روشهایی با تهاجم کمتر امکان پذیر شده است. این روش‌ها می‌توانند کمر درد یا سیاتیک را با ریسک و هزینه کمتر و نیز زمان ریکاوری کمتر بهبود بخشند. یکی از این روشها استفاده از لیزر سرد یا کم توان در روشی به نام لیزرآکوپانکچر یا لیزر طب سوززنی است.

لیزر درمانی سرد زمانی که با بسیاری از روشهای درمانی مانند طب سوزنی و فیزیوتراپی مقایسه می شود، یک فناوری نسبتاً جدید (حدوداً 30 ساله) محسوب می شود که همچنان در حال تکامل است.

امروزه نوآوری های اخیر در این نوع لیزر امکان استفاده از تجهیزات لیزر سرد و با کیفیت را برای پزشکان فراهم می کند. در سال 2001 اولین لیزر سرد مورد تایید FDA معرفی گردید. لیزرهای سرد را لیزرهای کم توان (LLL) یا لیزرهای نرم (soft) نیز می نامند. لیزر درمانی سرد می‌تواند تمام انواع سلول را در عضلات، رباط ها، غضروفها، اعصاب و غیره  تحریک کند، به این ترتیب بیماری های زیادی با روش لیزر سرد قابل درمان یا بهبود هستند.

متخصصان معتقدند که در لیزر درمانی فوتون‌های جذب شده توسط سلول باعث تحریک میتوکندری و تسریع تولید ATP می‌شوند و از این افزایش انرژی سلول برای تغییر حالت سلول‌های زنده از وضعیت بیماری به وضعیت سالم و باثبات استفاده می‌شود.

    افزایش فعالیت متابولیک، افزایش رشد سلول، التیام سریع‌تر زخم، خاصیت ضد التهابی، افزایش فعالیت عروقی، کاهش تشکیل بافت فیبروز، عملکرد عصب تحریک شده و کاهش درد از جمله اثرات عمومی لیزر است: فوتون‌های لیزر رشد و تکثیر سلول‌ها سرعت می‌بخشند و تولید منبع اصلی تغذیه برای سلول‌ها (آدنوزین تری فسفات – ATP) را افزایش می‌دهند، سنتز کلاژن در بافت‌های آسیب دیده را تسریع می‌کنند، باعث افزایش موقت قطر رگ‌های خونی شده و جریان خون را در نواحی آسیب دیده افزایش می دهند، قرار گرفتن در معرض فوتون‌های لیزر روند اتصال یونی سلول عصبی را سرعت می‌بخشد تا نواحی بی حس را دوباره زنده کند.

https://ahpts.com/services/chiropractic/cold-laser-therapy/

برای مشاهده نمونه ای بالینی درمان دیسک کمر، سیاتیک، درد و دیسک گردن به پیج اینستاگرام دکتر انصاری به آدرس زیر مراجعه نمایید:

www.Instagram.com/dr.abbas_ansari

021-26767205

0910-6642920

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.