افزایش ذخیره تخمدان

افزایش ذخیره تخمدان

افزایش ذخیره تخمدان

بیمار ۳۸ ساله به دلیل یائسگی زودرس و ذخیره تخمدان 0.01 مراجعه کردند. آخرین قاعدگی طبیعی بیمار تیرماه ۹۸ بوده است و در مهر ماه ۹۸ یکبار با دارو پریود شده بودند. در ماه آبان و آذر مجدداً قاعدگی نداشتند و آزمایشات، FSH بیمار را برابر 141، LH را برابر 79 و ذخیره تخمدان یا AMH را برابر 0.01 نشان می‌داد.
متخصص زنان معتقد بودند که هیچ کاری نمی توان برای بیمار انجام داد. در سونوگرافی تخمدانها و رحم کوچکتر از حد نرمال دیده می شد. متخصص زنان گفته بودند که رنج هورمون‌های ایشان مربوط به دوران یائسگی در زنانه بالای ۵۰ سال است. بیمار از طریق نی نی سایت با مطب ما آشنا شدند.
برای بیمار در دیماه ۹۸ دوازده جلسه طب سوزنی، لیزر آکوپانکچر گوش و بدن و لیزر رحم و تخمدان ها و پس از آن یک جلسه امبدینگ انجام شد. بیمار در هفته اول امبدینگ در بهمن ماه پریود شدند و اسفند، فروردین و اردیبهشت به طور مرتب قاعدگی داشتند.
مجدداً سه هفته پیش برای بیمار جلسه دوم امبدینگ انجام شد.
جواب آزمایش بیمار پس از دومین امبدینگ FSH را برابر 4، LH را برابر 11 و AMH را برابر 0.16 یعنی با 16 برابر افزایش نشان می دهد. گرگرفتگی و بی خوابی شدید بیمار در همان جلسه دوم درمان به طور کامل برطرف شد و سونوگرافی اندازه تخمدان و رحم را در سایز نرمال نشان می دهد.
بیمار برای تکمیل دوره درمان به یک جلسه دیگر امبدینگ نیاز دارند و امیدواریم بتوانند بطور طبیعی باردار شوند.

FSH: 141.70 ➡️ 4.01
LH: 79.2 ⁦➡️⁩ 11.4
AMH: 0.01 ➡️ 0.16

Instagram: @dr.abbas_ansari

Telegram: @DrAnsariClinic

021-26767205

www.DoctorAnsari.com

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.