انتشار جدیدترین ورژن نقشه نقاط طب سوزنی گوش

انتشار جدیدترین ورژن نقشه نقاط طب سوزنی گوش

انتشار جدیدترین ورژن نقشه نقاط طب سوزنی گوش

آخرین ورژن نقشه جدید گوش به لطف خدا ترجمه گردید
این نقشه گوش توسط پروفسور فرانک بار از آلمان و با هماهنگی مراکز معتبر طب سوزنی جهان تهیه شده و حق ترجمه و چاپ آن در ایران به اینجانب واگذار گردیده است.
تمام بخش ها و اعضای مختلف بدن انسان دارای نقطه متناظر بر روی گوش است و تحریک این نقاط می تواند اثرات درمانی داشته باشد. به عنوان مثال، در بیمارانی که ترشح اسید معده، زیاد است با تحریک نقاطی مثل معده و عصب واگ می توان ترشح اسید معده را کاهش داد.
یا در افراد مبتلا به آسم، با تحریک نقاط ریه و عصب سمپاتیک می توان به بهبود بیماری کمک کرد.
تحریک نقاط گوش می تواند با سوزن، الکتریسیته یا لیزر، گذاشتن دانه های گیاهی (Seed)، سوزن های مخصوص مغناطیسی (ASP) یا حتی ماساژ انجام گیرد و اثرات درمانی را بروز دهد.

الکساندر واريل، مصر شناس، به صورت مستند نشان داده است که در مصر باستان، زناني که قصد داشتند ديگر بچه دار نشوند، گوش خارجي خود را با سوزن خراش مي‌دادند يا با حرارت داغ مي‌زدند. گوشواره‌هاي طلا که به وسيله ملوانان مديترانه‌ای استفاده می‌شد، تنها به عنوان جواهر محسوب نمی‌شد؛ بلکه به اين خاطر بود که گفته می‌شد اين گوشواره‌ها بينايي را نيز بهبود مي‌بخشند. بقراط، پدر طب يونان، نشان داده است که پزشکان جهت تسهيل انزال و کاهش مشکلات ناتواني جنسي، سوراخ‌هاي کوچکي در سياهرگ پشت گوش ايجاد می‌کردند. جالينوس، پزشک يوناني، در قرن دوم، طب بقراط را به امپراطوري رم معرفي کرد. او در ميان نوشته‌هايش در مورد ارزش درماني حجامت در گوش خارجي و معالجه درد سياتيک با خراش سياهرگ واقع در پشت گوش توضيح داده است. پس از سقوط رم، پرونده‌هاي پزشکي مصر، يونان و رم به‌طور شايسته‌ای در فرهنگ اسلامي خاورميانه حفظ شد. از جمله اين پرونده‌هاي پزشکي اسلامي که منابع خاصي براي درمان طبي درد سياتيک بودند، به داغ زدن گوش خارجي اشاره دارند*.

خاستگاه طب سوزنی گوش در تشخیص بیماری اعضای داخلی بدن و نیز درمان آن ها را به چین یا ایران باستان نسبت می دهند. امروزه این اثرات با استفاده از وسایل مدرن امروزی به اثبات رسیده و نقشه نقاط گوش که مربوط به اعضای داخلی و بیماری های مختلف است، به طور علمی و دقیق ترسیم شده است. به روز ترین نسخه این نقشه توسط پرفسور فرانک بار به دو زبان آلمانی و انگلیسی ترسیم و حق چاپ و ترجمه آن در ایران به آقای دکتر عباس انصاری اعطا گردیده است.

*برگرفته از کتاب راهنمای اوریکولوتراپی (طب سوزنی گوش)؛ نویسنده: تری اولسون- مترجم: دکتر عباس انصاری


دکتر عباس انصاری در کنار پرفسور فرانک بار
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.