آرشیو مهر, ۱۳۹۷

راهکارهای درمان خستگی صبحگاهی (۲)

همانطور که در مطلب قبلی گفته شد اولین قدم برای خلاصی از خستگی در هنگام صبح تنظیم برنامه خواب و بیدار شدن است. در اینجا راهکارهای دیگر برای رفع این مشکل ارائه می شود. اولاً، برای بهتر به خواب رفتن در شب از مصرف محرک‌های کافئین دار مثل قهوه و چای یا مصرف الکل خودداری کنید. از مصرف بیش از حد مایعات نیز بپرهیزید؛ در این صورت مجبور نخواهید بود در طول شب برای دستشویی رفتن بیدار شوید. دوماً، با انجام ورزش‌های تنفسی، کششی و مدیتیشن ذهن و بدن خود را ریلکس و برای خواب آماده کنید. همچنین، صبح‌ها با …


ادامه مطلب...

راهکارهای درمان خستگی صبحگاهی

آیا صبح‌ها با احساس خستگی و سنگینی از خواب بیدار می‌شود، طوری که انگار اصلا نخوابیده اید؟ آیا احساس بیحالی شدید دارید و تنها به این خاطر که مجبور به کار کردن هستید، از منزل خارج می‌شوید؟ اکثر ما صبح‌ها با صدای زنگ ساعت یا گوشی بیدار می‌شویم و از همان ابتدای صبح با این شوک وارده، ضربان قلبمان افزایش می‌یابد. به‌زحمت و با چشمانی نیمه‌باز خود را به دستگاه چای‌ساز می‌رسانیم و با یک لیوان قهوه یا چای مقداری انرژی کاذب برای بدنمان تأمین می‌کنیم تا بتوانیم برای رفتن به سرکار یا انجام کارهای روزمره آماده شویم. با همان …


ادامه مطلب...