درمان موثر فتق دیسک با طب سوزنی

درمان موثر فتق دیسک با طب سوزنی

درمان موثر فتق دیسک با طب سوزنی

ستون فقرات متشکل از 33 مهره است که این مهره ها توسط بالشتک های نرم و اتعطاف پذیری به نام دیسک از هم جدا شده اند. دیسک را مانند دوناتی درنظر بگیرید که از دو بخش مرکزی (نوکلئوس پولپوزوس) که ژلاتینی بوده و بخش بیرونی (آنولوس فیبروزوس) که فیبری بوده و آن را احاطه کرده، تشکیل شده است. تا زمانی که این دیسک ها سالم باشند، به هنگام وارد آمدن فشار، نقش ضربه گیر را دارند و از آسیب به مهره ها جلوگیری می کنند.

فتق یا بیرون زدگی دیسک زمانی رخ می دهد که این ماده ژلاتینی از طریق شکافی در لایه فیبری، به بیرون راه یابد و ممکن است بر رشته های عصبی که از کانال نخاعی خارج می شوند، فشار وارد کند. همچنین، با افزایش سن، این ماده ژلاتینی تحلیل رفته و خشک می شود، در نتیجه از میزان انعطاف پذیری دیسک ها کاسته شده و در معرض آسیب قرار می گیرند.
علائم
علائم فتق دیسک به محل دقیق دیسک آسیب دیده و تحریک یا عدم تحریک اعصاب مجاور بستگی دارد. از جمله علائم شایع آن عبارتند از:
درد منتشرشونده در دست ها از شانه به انگشتان، سوزن سوزن شدن و خواب رفتگی دست و پا، درد در ناحیه باسن، ران و ساق پا، گرفتگی عضلات، تشدید درد در اثر سرفه، عطسه، کشیدگی و فشار
طب سوزنی و طب فشاری روش ایمن و موثری برای درمان فتق دیسک کمر و گردن می باشد. طب سوزنی با تنظیم فعالیت اعصاب، کاهش اسپاسم عضلانی، افزایش جریان خون و کاهش التهاب و ادم به درمان فتق دیسک و بهبود علائم آن کمک می کند. همچنین، طب سوزنی با بهبود متابولیسم سلول های عصبی و فعالیت آنزیمی سلول های عصبی، به بازسازی اعصاب آسیب دیده می پردازد.

تعداد جلسات مورد نیاز بسته به محل آسیب و شدت آن متغیر بوده، ولی عموماً 12 جلسه می باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.