درمان انواع سردرد با لیزرآکوپانکچر

درمان انواع سردرد با لیزرآکوپانکچر

درمان انواع سردرد با لیزرآکوپانکچر

سردرد میگرنی
میگرن یکی از انواع شدید سردرد است که غالبا یک طرف سر را درگیر می کند، اما ممکن است فرد میگرن را در هر دو گیجگاه تجربه کند. هر سردرد شدیدی میگرن نیست؛ میگرن نوعی سردرد ضربان دار همراه با حساسیت به صدا، نور و بو، و در مواردی درد چشم، حالت تهوع و استفراغ است که در اثر تغییرات فیزیولوژیک خاص در مغز بروز می کند.

سردردهای خوشه ای معمولا با سردردهای میگرنی اشتباه گرفته می شوند، چراکه این سردردها نیز یک طرف سر را درگیر می کنند و عود کننده هستند اما شیوع آن  ها کمتر از میگرن است. سردردهای تنشی شایع ترین نوع سردرد است که دلیل آن انقباض یا اسپاسم عضلات پوست سر، صورت و گردن است.

درد میگرن با انجام فعالیت های فیزیکی شدیدتر می شود و معمولا ناتوان کننده است. میگرن در برخی زنان به عنوان یکی از علائم سندرم پیش از قاعدگی یا حین قاعدگی بروز می کند.
میگرن همراه با اورا
در برخی موارد، بیماران قبل از شروع سردرد، علائم هشدار دهندۀ خاصی (هاله یا اورا) را تجربه می کنند که از نورهای چشمک زن یا نقاط کور در یک چشم تا ضعف و بی حسی یک طرف بدن متغیر است. اورا ممکن است چند دقیقه بهطول انجامد و زمانیکه سردرد شروع شود، برطرف گردد و یا گاهی ممکن است تا زمانیکه سردرد برطرف نشده، ادامه یابد.
عوامل محرک میگرن
• نوسانات طبیعی هورمون ها که در سیکل های قاعدگی منظم رخ می دهند ممکن است موجب ایجاد سردردهای میگرنی برای برخی از زنان شوند.
• برخی از داروهای ضدبارداری خوراکی
• برخی مواد غذایی مانند: شیرین کننده های مصنوعی. پنیر مانده، خیارشور، غذاهای تخمیری، شور، شکلات، فست فود و الکل
• خواب بیش از حد
• استرس
• قرار گیری در معرض محرک های قوی، مانند چراغ های روشن، صداهای بلند و بوی قوی
سردردهای میگرنی معمولاً از چند ساعت تا چند روز طول می کشد. میزان شیوع میگرن در زنان بیشتر است.
طب سوزنی لیزری، روشی بدون خطر و فاقد عوارض برای بیماران مبتلا به سردردهای عصبی و میگرنی است و در کاهش درد بسیار موثر می باشد. تاثیرات طب سوزنی در کاهش سردرد به قدری رضایت بخش است که بسیاری از بیماران بعد از انجام جلسات طب سوزنی و توانبخشی داروهای خود را قطع کرده و سردردهای بسیار کمتری را در طول سال ها تجربه می کنند. از دیدگاه طب چینی دلیل میگرن صعود یانگ کبد است. طب سوزنی با تحریک مسکن های طبیعی بدن (اندورفین)، افزایش جریان خون، تحریک اعصاب، عضلات و بافت ها به تسکین درد بطور کل، و انواع سردردها کمک می کند و اصل مکانیسم طب سوزنی، متعادل کردن انرژی بدن است. همچنین،با مسدود کردن نوروترانسمیترها، از ارسال پیام های درد به مغز جلوگیری می کند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.