لیزرآکوپانکچر روشی موثر در درمان ناباروری

لیزرآکوپانکچر روشی موثر در درمان ناباروری

لیزرآکوپانکچر روشی موثر در درمان ناباروری

چگونگی تاثیر طب سوزنی در درمان ناباروری

ناباروری به صورت ناتواني يك زوج در باردار شدن پس از يك سال رابطه جنسي بدون جلوگيري از بارداري تعریف می شود. ناباروري در 10 تا 15 درصد از زوجین ديده مي شود.

تحقیقات نشان می دهند انجام طب سوزنی در زنانی که ناباروری در آن ها ناشی از  سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS بوده یا IVF در آن ها با موفقیت همراه نبوده است، تا حد بسیار زیادی شانس بارداری و یا IVF موفق را بالا می برد. همچنین یکی از دلایل اصلی ناباروری در زنان امروزی استرس و اضطراب است و طب سوزنی با کاهش و یا بهبود کامل اینگونه مشکلات باعث رفع ناباروری می شود.

بدلیل  تعادل حساس میان غدد هیپوتالاموس، هیپوفیز و تولید مثلی، استرس حی می تواند کاملاً مانع  تخمک گذاری در زنان و درنتیجه عدم باروری در آن ها شود. استرس همچنین می تواند موجب اسپاسم رحم و لوله های فالوپ شود که با حرکت و لانه گزینی تخمک بارور شده تداخل دارند. در مردان، استرس بر تعداد و تحرک اسپرم ها تاثیر گذاشته و موجب ناتوانی جنسی می گردد. طب سوزنی با آزادسازی اندورفین در مغز، با اثرات استرس و کورتیزول مقابله می کند.

علت شایع ناباروری در زنان اختلال در تخمک گذاری است که به موجب آن  تخمک بالغ از تخمدان آزاد نمی گردد که علت آن نیز معمولا عدم تعادل هورمونی است. برای مثال، بدون میزان کافی پروژسترون، جنین قادر به چسبیدن به رحم نیست. میزان بالای پرولاکتین (هورمونی که تولید شیر از پستان را تحریک می کند) نیز می تواند مانع تخمک گذاری شود.

اگر نقاط طب سوزنی در یک خانم باردار اشتباه انتخاب شود، خطر سقط جنین وجود دارد. بنابراین، افراد تنها باید توسط پزشک طب سوزنی در درمان اختلالات ناباروری، تحت درمان قرار گیرند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.