درمان آسیب های ورزشی با لیزر آکوپانکچر

درمان آسیب های ورزشی با لیزر آکوپانکچر

درمان آسیب های ورزشی با لیزر آکوپانکچر

بسیاری از ما درد ناگهانی و خشکی عضلات بدن را تجربه کرده ایم، برای مثال سفتی و درد شدید عضلات ساق پا در هنگام خواب که پس از چند دقیقه بهتر می شود. در هنگام اسپاسم عضلات، خونرسانی به آن ناحیه درگیر کمتر شده و بنابراین باعث ایجاد درد می شود. اسپاسم عضلانی می تواند دلایل مختلفی اعم از آناتومیک، متابولیک، عصبی و روانی داشته باشد.

دو نوع آسیب ورزشی وجود دارد: آسیب ناشی از ضربه یا فشار ناگهانی بر عضلات در هنگام ورزش؛ فشار وارده بر عضلات به صورت مکرر و در طی زمان طولانی تر، مانند ورزش هایی چون تنیس، بدنسازی و …

کشیدگی، گرفتگی و پیچ خوردگی عضلات و تاندون ها یکی از آسیب های شایع در هنگام ورزش است که موجب ایجاد درد، التهاب، تورم و محدودیت حرکت مفصل می گردد. نواحی از بدن که معمولاً دچار آسیب و گرفتگی می شوند عبارتند از: عضلات پشت ساق پا، عضلات پشت و جلوی ران، عضلات کف پا و کف دست، ساعد، آرنج، بازوها، شکم، گردن، کمر، شانه ها و قفسه سینه.

گرفتگی عضلات می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله:

  • استفاده بیش از حد از عضلات

  • کاهش آب بدن و ورزش در گرما

  • وارد آمدن فشار زیاد بر عضلات و یا قرار گیری در وضعیت نامناسب برای مدت طولانی

  • ناکافی بودن و یا عدم انجام حرکات کششی و نرمش قبل از ورزش

  • رژیم غذایی از جمله کمبود کلسیم، منیزیوم و پتاسیم

  • استرس

لیزرآکوپانکچر روشی بسیار موثر و بدون عارضه برای تسکین درد، رفع خستگی، کاهش استرس، افزایش توان رقابتی و روحیه ورزشکاران، کاهش مدت زمان ترمیم ناحیه آسیب دیده و افزایش سرعت بهبود صدمات ورزشی است.

طب سوزنی لیزری برای موارد کشیدگی، گرفتگی و سفت شدگی عضلات و درد شدید، التهاب و تورم ناشی از آن بسیار کاربرد دارد. فرآیند درمان آسیب دیدگی ناشی از ورزش را به سرعت بهبود می بخشد، عملکرد بدن را تقویت کرده و به بازسازی تعادل و هماهنگی درونی بدن کمک می کند. طب سوزنی با افزایش گردش خون در بافت ها، موجب شل شدن عضلات و تسکین درد درآن ناحیه می شود.

ماساژ درمانی نیز با اعمال فشار، حرکات ضربه ای سطحی و لرزش بر عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها و مفاصل برای شل کردن عضلات، بهبود گردش خون، کاهش تنش عضلانی و کنترل درد موثر می‌باشد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.