درمان ناباروری در زنان با لیزر آکوپانکچر

درمان ناباروری در زنان با لیزر آکوپانکچر

درمان ناباروری در زنان با لیزر آکوپانکچر

ناباروری به عدم توانایی یک زوج در بارداری پس از یک سال رابطۀ جنسی بدون جلوگیری از بارداری اطلاق می گردد. عوامل متعددی از جمله، سن، عوامل محیطی و ژنتیکی می توانند در بروز این مشکل نقش داشته باشند:

کاهش ذخیرۀ تخمدان و یا اختلالات تخمک گذاری در زنان یکی از علل اصلی ناباروری می باشد که برخی از زنان بطور زودهنگام دچار این مشکل می شوند. اختلالات مربوط به لوله های رحم و بیماری های لگن 30% از علل بروز ناباروری را به خود اختصاص می دهند. بالا رفتن سطح هورمون FSH که با افزایش سن رابطه مستقیم دارد نیز موجب کاهش باروری می شود. سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) شایع ترین علت ناباروری در زنان است که زنان مبتلا به این سندرم، تخمک گذاری ندارند و اکثر آنها با مشکل عدم قاعدگی یا سیکل های نامنظم مواجه هستند. رژیم های غذایی نامناسب و استرس می تواند موجب برهم خوردن تعادل هورمون های بدن و درنتیجه انتشار سیگنال هایی در بدن و عدم خونرسانی به سیستم گوارش و تولید مثل شوند و بر باروری تاثیر بگذارند. اختلال در ساختار رحم یا  فیبروم رحمی نیز که اغلب با نشانه های از جمله درد و اسپاسم به هنگام قاعدگی، درد در هنگام رابطه جنسی، لکه بینی بین سیکل های قاعدگی و ورم شکم تظاهر می یابد نیز می تواند در باروری نقش داشته باشد.

طب سوزنی می تواند به تعادل فشار خون، کاهش استرس و بهبود بسیاری از عملکردهای بدن کمک کند و بسیاری از اختلالات قاعدگی، از جمله عدم بروز قاعدگی در اثر انجام تمرینات ورزشی سخت، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، ناکافی بودن هورمون ها و انواع خاصی از عدم تعادل در محور هیپوتالاموس- هیپوفیز- تخمدان را درمان کند. لیزر آکوپانکچر با برطرف کردن رکود جریان خون و چی در بدن و افزایش جریان خون به رحم و تخمدان ها و ایجاد تعادل در هورمون ها و بهبود تخمک گذاری و در نتیجه تنظیم سیکل قاعدگی در افزایش میزان باروری نقش موثری دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.