بادکش درمانی و تاثیرات آن

بادکش درمانی و تاثیرات آن

بادکش درمانی و تاثیرات آن

بادکش درماني به عنوان یک روش درمانی مهم در طب سنتي چيني به شمار می رود که قدمتی چند هزارساله دارد. بادکش یک درمان فيزيکي است که از طریق ايجاد فشار منفي توسط فنجان ها و يا ظروف شيشه‌اي خاص در نقاط مختلف سطح بدن، پرخوني يا تعادل موضعي ايجاد می کند. بادکش درمانی، مکانیزم اثر خود را از طریق ارتباطی که بین پوست، سیستم عصبی و اندام های داخلی بدن وجود دارد اعمال می کند و با بادکش کردن درماتوم پوستی، نه تنها جریان خون به محل بادکش را افزایش می دهیم، بلکه موجب افزایش خون رسانی به عضو متناظر آن درماتوم نیز می گردیم. اين شيوه درمان باعث ايجاد تعادل در بدن، ايجاد انرژي مهار کننده بيماري و از بين برنده عوامل بيماري زا، تسهيل حرکت مفاصل، حذف انواع خاصي از سموم و تخليه مواد عفوني مي‌گردد. این شیوه درمانی بدلیل سرعت بخشیدن به درمان، سهولت و عدم عوارض جانبی بسیار مورد توجه قرار دارد. طول درمان آن متفاوت است. بعضی افراد بلافاصله جواب می گیرند و بعضی نیاز به جلسات متعدد دارند.

کاربردها و اثرات بادکش درمانی

  • اولین اثر آن ایجاد یک ریلکسیشن دلپذیر است.

  • بادکش درمانی به عنوان درمان مکمل در درمان بیماری های کلیوی، گوارشی، قلبی، دستگاه ادراری، و بیماری های نورولوژی کاربرد دارد.

  • در مورد بیماری های مزمن، بادکش درمانی می تواند به عنوان درمان کمکی موثری باشد.

  • بادکش عضلات را ریلاکس و عروق خونی را متسع کرده و سیرکولاسیون را افزایش می دهد. در نتیجه، عواملی که موجب درد شده اند، را برطرف می کند و در نتیجه، تغذیه بهتری را برای آن موضع فراهم می کند.

  • بعضی فاکتورها منجر به بلوکاژ رگولاتوری ارگانیسم می گردند، مانند داروهای سیکوتروپیک، کورتیکوئیدها، آنتی بیوتیک ها، آنتی آلرژی ها و غیره. بادکش درمانی می تواند این اختلال و بلوکاژ را برطرف کند.

  • بادکش درمانی در ترمیم آسیب های بافتی و تخلیه عفونت های موضعی، رفع اسپاسم عضلانی، رفع لاغری های موضعی و افزایش بافت ماهیچه ای و کنترل و تنظیم بعضی از خونریزی ها موثر است.

  • یکی از علل درد و خستگی در قسمت های مختلف بدن، تجمع بعضی مواد نظیر اسیدلاکتیک و سایر مواد زاید سلولی در مویرگ های بدن است که معمولا با اختلال در خون رسانی موضعی همراه است. بادکش درمانی با ایجاد خلاء باعث انبساط عروق سطحی، تجمع خون در موضع و افزایش خون رسانی موضعی می شود و در نتیجه درد وخستگی رفع می شود.

  • در چاقی های موضعی و سلولیت بادکش گرم موثر است.

  • در رفع خواب رفتگی ها و گزگز اندام، بادکش با تسریع خون رسانی و اکسیژناسیون بافتی موثر است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.