درمان بی اشتهایی کودک با طب سوزنی لیزری (لیزرآکوپانکچر)

درمان بی اشتهایی کودک با طب سوزنی لیزری (لیزرآکوپانکچر)

درمان بی اشتهایی کودک با طب سوزنی لیزری (لیزرآکوپانکچر)

طب مربوط به بیماری های کودکان یکی از قدیمی ترین زیرشاخه های طب چینی است که سابقه آن به هزاره اول می رسد. کتب 1800 سال پیش فصل هایی مختص امراض کودکان دارد و پیشرفت در تشخیص و درمان در این زمینه ادامه دارد.
طب چینی معتقد است بدن کودکان به اندازه بالغین رشد نداشته و ذاتاً ضعیف است و بنابراین مستعد ابتلا به بیماری هایی هستند که ریه ها را تحت تأثیر قرار می دهند؛ مثل سرماخوردگی، آسم و آلرژی؛ یا بیماری هایی که بر سیستم گوارش اثر دارند مثل کولیت، اسهال، استفراغ، سوء هاضمه و معده درد.
از نظر طب چینی ارتباط نزدیکی بین ریه ها و طحال وجود دارد؛ برای مثال احتمال بروز یا بدتر شدن مشکلات سیستم تنفسی ناشی از رژیم غذایی نامناسب وجود دارد.
هنگام مراجعه به مطب ما برای درمان بی اشتهایی فرزند خود تمام موارد مرتبط در نظر گرفته شده و از تمام راه های تشخیص در طب غربی و سنتی برای تعیین ریشه مشکل استفاده می شود؛ در مورد میزان انرژی، خلق و خو، خواب و وضعیت فعالیت فیزیکی او، درمان هایی که تا بحال امتحان کرده اید، پرسیده می شود.
برای تشخیص و درمان اختصاصی کودکان از تشخیص از طریق نبض و زبان استفاده می شود. همچنین علائمی در کف دست و انگشتان دست کودک وجود دارند که به تشخیص صد در صد بیماری در کودکان کمک می کنند. بهرحال کم اشتهایی در کودکان شایع است و اگر کودک شما سالم و سرحال است و خوب می خوابد جای نگرانی نیست، اما در صورت بی اشتهایی یا کم اشتهایی طولانی مدت باید به دنبال درمان طبیعی برا فرزند خود باشید.
کودکانی که مشکل بی اشتهایی یا کم اشتهایی دارند معمولا لاغر و رنگ پریده هستند، عضلات ضعیف و پوست خشکی دارند، مدام خارش دست، بینی و صورت دارند، تمرکز ندارند، بسیار احساساتی بوده و به راحتی عصبانی شده یا به گریه می افتند و خواب با کیفیتی ندارند، معمولا مدفوع شل و ادرار زردرنگ دارند.
معمولا برای درمان مشکلات کودکان از 4 روش: تغذیه درمانی، طب گیاهی چینی، ماساژدرمانی و طب سوزنی استفاده می شود.
به دلیل ترس کودک از سوزن، ما از روش های نوین طب سوزنی مثل طب سوزنی لیزری یا لیزرآکوپانکچر (تحریک نقاط طب سوزنی با لیزر کم توان و کاملا بدون عارضه و بی خطر) استفاده می کنیم.
لیزرآکوپانکچر در نقاط HT-8، LI-4، PC-6، ST-336 و CV-12 انجام می شود. استفاده از این نقاط به دلیل هماهنگ کردن عملکرد سیستم گوارش به بهبود اشتهای کودک کمک زیادی می کنند؛ بدین ترتیب که هضم غذا بهتر صورت گرفته و تخلیه معده بهتر انجام می شود، روده ها مواد مغذی را بهتر جذب می کنند. همچنین طب سوزنی لیزری باعث بهبود خلق و خوی کودک شما می شود، استرس و اضطراب را کاهش داده و شرایط هیجانی او را به حالت پایدار بر می گرداند؛ با بهبود شرایط روحی- هیجانی میل کودک به غذا بهتر خواهد شد
در اینجا نکاتی برای بهبود اشتهای کودک ارائه می شود که همراه با طب سوزنی لیزری برای تکمیل درمان مفید خواهد بود:
معمولا غذا دادن کودک همراه با غذاخوردن همه اعضای خانواده و به صورت منظم باشد و در این مدت از بحث و مشاجره پرهیز شود.
قبل از شروع غذا مقدار کمی غذاهای آبکی و نرم (مثل سوپ) به کودک داده شود. (اجازه ندهید کودک قبل یا بعد غذا یا در حین غذا مقدار زیادی آب یا نوشیدنی های سرد مصرف کند).
اجازه دهید کودک در فضای باز و در زیر آفتاب فعالیت کند.
طب سوزنی لیزری (لیزرآکوپانکچر) همه روزه در مطب طب سوزنی دکتر انصاری انجام می شود.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.