طب سوزنی و درمان ها ویژه ما برای غلبه بر علائم مرتبط با دوران بارداری

طب سوزنی و درمان ها ویژه ما برای غلبه بر علائم مرتبط با دوران بارداری

طب سوزنی و درمان ها ویژه ما برای غلبه بر علائم مرتبط با دوران بارداری

ابتدا : طب سوزنی، درمانی ایده آل برای مادران باردار را مطالعه نمایید.

اختصاصی بودن طب چینی بدان معناست که ارائه تنها یک برنامه درمانی برای همه امکان پذیر نیست. اگر به عنوان مثال به دنبال راهی برای رفع حالت تهوع هستید، پزشک ما، شرح حال، شرایط سلامت و سبک زندگی شما قبل از بارداری را ارزیابی می کند تا از تجربه منحصر بفرد شما از حالت تهوع آگاه شود. درمان های طب چینی همیشه برای تک تک افراد، منحصر بفرد و اختصاصی است. پس از مشاوره برنامه درمانی شما که شامل طب سوزنی، طب گیاهی چینی و تغذیه درمان است ارائه خواهد شد.

طب سوزنی

نقاط درمانی طب سوزنی در تمام بدن که می تواند به داشتن بارداری ایمن و تسکین علائم مرتبط با آن کمک کند، در سرتاسر بدن وجود دارند. ممکن است از اوریکولوتراپی (طب سوزنی گوش)، نقاط روی بازو، ساق پا، پشت یا قفسه سینه استفاده شود. در طول جلسات بنابراین سوزنی، مغز شما اندورفین ها و سروتونین ترشح می کند که به آرامش ذهن و ریلکس شدن بدن کمک می کند.

به طور کلی، برنامه درمانی در طول دوران بارداری شامل یک جلسه طب سوزنی در هر هفته است.

با اینحال، در صورت شدید بودن حالت تهوع و استفراغ ممکن است تعداد جلسات به سه جلسه در هفته نیز برسد و سپس به یک جلسه در هفته در سه ماهه سوم کاهش یابد تا بدن برای وضع حمل آماده شود.

طب گیاهی چینی

گیاهان چینی بی نهایت در درمان علائم ویژه دوران بارداری مثمرثمر هستند. برای مثال در درمان حالت تهوع و اختلالات گوارش در طول بارداری غالبا گیاهانی مثل ریحان چینی (Chinese basil) و هل مورد استفاده قرار می گیرند. گل داوودی (chrisanthemum blossom) برای متعادل کردن فشار خون دوران بارداری کاربرد دارد. استفاده از گیاهان دارویی در دوران بارداری باید با نهایت احتیاط صورت گیرد. بر اساس شرایط ویژه شما، فرمول گیاهی ویژه ای بر اساس نیازها و شرایط خاص شما تجویز می شود.

تغذیه درمانی

داشتن تغذیه با کیفیت در دوران بارداری بسیار اساسی است زیرا آنچه می خورید نه تنها بر سلامت خود شما بلکه بر بنیه و شرایط سلامت فرزند شما تاثیر خواهد گذاشت.

همه بیماران راهنمای  تغذیه مربوط به بیماری خود را در همان ویزیت اول دریافت می کنند اما مشاوره تغذیه چیزی فراتر از ارائه یک برنامه غذایی کلی بوده و غذاهای مورد علاقه، عادات غذایی و آنچه باب میل شما نیست را مدنظر قرار داده و برنامه غذایی جامع و ویژه ای که با وعده ها و میان وعده های هفتگی کامل می شود را ارائه می دهد. در اصل، مشاوره غذایی برای شرایطی مثل دیابت دوران بارداری یا احتباس مایعات، مسمومیت خونی و پروتئین در ادرار، بسیار توصیه می شود.

مکمل های غذایی

مکمل ها در دوران بارداری از اهمیت حیاتی برخوردارند. اسید فولیک، آهن، ویتامین های پیش زادی و روغن ماهی همیشه برای داشتن یک بارداری سالم توصیه می شوند. همچنین، برخی خانم ها ممکن است به عصاره زنجبیل برای حالت تهوع، شیرین بیان برای سوزش سردل، بروملیان برای تسکین درد و غیره نیاز داشته باشند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.