درمان کلسترول بالا با طب سوزنی

درمان کلسترول بالا با طب سوزنی

درمان کلسترول بالا با طب سوزنی

طب سوزنی: کلسترول بالا یا هیپرکلسترولمی به معنای تجمع غیرمعمول مقادیر بالایی از کلسترول بد در جریان خون است. تجمع کلسترول در خون می تواند منجر به مسدود کردن جریان خون و رسوب پلاک های چربی بر دیواره شریان ها و منجر به تصلب شرایین شود. این عامل با گذشت زمان باعث تنگ شدن شریان ها، کند شدن جریان خون و در مواردی انسداد کامل آن شود که می تواند بسته شدن کامل عروق کرونر و حمله قلبی را در پی داشته باشد. کلسترول بالا می تواند خطر سکته و دیگر بیماری های قلبی را افزایش دهد.

طب غربی غالبا از داروهای شیمیایی مثل استاتین ها که آزاد شدن بیش از حد کلسترول از کبد را متوقف می کنند، استفاده می کند اما این داروها عوارض جانبی مثل درد و ضعف عضلات، افزایش آنزیم های کبد و دیگر مشکلات را در پی دارد.

کلسترول بالا یک از دو عامل اصلی مرگ و میر در آمریکا می باشد.

درمان موفقیت آمیز کلسترول بالا

بهتر است از میزان کلسترول خون خود آگاه باشید چرا که هیچ علامت ظاهری برای هشدار به شما در این زمینه وجود ندارد. لیپوپروتئین هایی با چگالی کم (LDL) که با نام کلسترول “بد” نیز شناخته می شوند در غلظت بالای کلسترول در خون نقش دارند و به ویژه در صورت وجود التهاب می توانند باعث تنگ شدن عروق شوند. لیپوپروتئین های با وزن بالا را HDL یا کلسترول “خوب” نیز می نامند که با از بین بردن کلسترول بد و فرستادن آن به کبد، یعنی جایی که این چربی ها تجزیه می شوند به پاکسازی خون از کلسترول بد کمک می کنند. سطح کلسترول کل خون باید کمتر از 200 میلی گرم در لیتر باشد، میزان LDL به طور نرمال باید زیر 100 میلی گرم و میزان HDL خون باید بالای 60 میلی گرم در لیتر باشد تا از بیماری قلبی در امان بمانید. 

ویزیت شما  با ارزیابی سطح فعلی کلسترول و عوامل فیزیکی و شیوه زندگی که باعث بروز چنین مشکلی در شما شده است، شروع می شود. طب چینی، کلی نگر است و تمام جنبه های شرح حال شما را مورد توجه قرار می دهد تا بتواند طرح درمانی ویژه شما را ارائه دهد. درمان شما شامل طب سوزنی، طب گیاهی چینی و تغذیه درمانی است. پروتکل های سمیت زدایی برای پاکسازی بدن از سموم اضافی از جمله کلسترول بد و فراورده های التهابی زائد که مانع از عملکرد صحیح بدن می شوند بسیار موثر واقع می شوند.

ما توانسته ایم مشکل کلسترول بالا را در بسیاری از بیماران درمان کنیم. از دیدگاه طب چینی کلسترول بالا نتیجه اختلال در سیستم گوارش و متابولیسم است. تیم پزشکی ما درمان های طبیعی را به عنوان راهی برای تقویت سیستم متابولیک و گوارش انجام داده و کلسترول شما را به سطح نرمال آن برمی گردانند.

ادامه در :طب سوزنی درمان های ویژه برای درمان غلظت بالای کلسترول در خون – قسمت دوم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.