طب سوزنی سرفه و آسم – قسمت اول

طب سوزنی سرفه و آسم – قسمت اول

طب سوزنی سرفه و آسم – قسمت اول

طب سوزنی: سرفه و عطسه شایع ترین علائم مشکلات سیستم تنفس هستند. سرفه ای که به مدت کمتر از سه هفته ادامه داشته باشد غالبا ناشی از سرماخوردگی یا آنفلوآنزا است اما سرفه و عطسه ای که دائمی شود می بایست قبل از بروز مشکلات دیگر، با بکارگیری مراقبت های پزشکی برطرف شود. طب سنتی چین هزاران سال است که مشکلات سیستم تنفس را درمان کرده است. در 1979، سازمان بهداشت جهانی بیماری های این سیستم را فهرست کرده و در میان آن ها آسم و برونشیت را از جمله بیماری هایی می داند که با طب سوزنی قابل درمان است.

درمان موفقیت آمیز مشکلات سیستم تنفس با طب سوزنی

محرک های محیطی از راه هوا وارد سیستم تنفس شده و سیگنال هایی را به مغز می فرستد که نتیجه آن ایجاد سرفه خواهد بود که خروج قدرتمند هوا برای خارج کردن عامل محرک است. با اینحال، این مکانیسم می تواند در برخی افراد و معمولا به دلیل التهاب و زیاد شدن موکوس منجر به ایجاد مشکلاتی مثل آلرژی، برونشیت، آبریزش از عقب بینی و آسم به شکل مزمن درآید. از سوی دیگر، آسم بیماری مزمن ریوی است که در آن دیواره راه های هوایی یعنی لوله های برونش دچار التهاب می شوند. تورم لوله های برونش و موکوس بیش از حد ترشح شده از این دیواره ها منجر به تنگ شدن لوله های برونش شده و تا حدی مسیرهای هوایی را مسدود می کنند.

در آمریکا، آسم شایع ترین بیماری مزمن در بین کودکان است که از هر 12 کودک، 1 نفر به این بیماری مبتلا است. تخمین زده می شود 20 میلیون آمریکایی از آسم رنج می برند. روزانه 5000 بیمار در اثر این مشکل روانه اورژانس شده و 14 نفر در اثر عوارض و پیامدهای این مشکل در آمریکا جان خود را از دست می دهند.

مطالعات زیای در ارتباط با موفقیت استفاده از طب سوزنی و طب گیاهی چینی در درمان آسم طی 20 سال گذشته انجام شده است. برای مثال در سال 1993، بخش بیهوشی و مراقبت های ویژه در بیمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی Vienna در تحقیقی اعلام کرد که پس از ده هفته درمان با طب سوزنی بیش از 70% از بیماران با سابقه طولانی در آسم بهبود قابل توجه در این مشکل داشته اند.

در اغالب مشکلات سیستم تنفسی، درمان طب سوزنی، تغذیه درمانی و طب گیاهی چینی بسیار موثر واقع می شود. پس از یک سری درمان، علائمی مثل عطسه، سرفه، تنگی قفسه سینه و کوتاهی تنفس کاهش می یابد. میزان عود ضایعات تنفسی نیز می تواند با این روش ها به حداقل برسد. بسیاری از افراد معمولا به زندگی عادی خود بازمی گردند.

ادامه در طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای غلبه بر مشکلات تنفسی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.