طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای غلبه بر سرماخوردگی و آنفلوانزا – قسمت چهارم

طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای غلبه بر سرماخوردگی و آنفلوانزا – قسمت چهارم

طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای غلبه بر سرماخوردگی و آنفلوانزا – قسمت چهارم

   طب سوزنی سرما خوردگی

ابتدا طب سوزنی برای درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا  و طب سوزنی برای درمان موفقت آمیز سرماخوردگی و آنفلوانزا – قسمت دوم  و  طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای غلبه بر سرماخوردگی و آنفلوانزا – قسمت سوم را مطالعه نمایید.

مکمل های غذایی

مکمل های اختصاصی فراوانی در مطب طب سوزنی دکتر انصاری برای تقویت ایمنی بدن و رفع علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا مورد استفاده قرار می گیرند. ما ترکیبی از قارچ های طبی و آستراگالوس را برای تقویت سیستم ایمنی تجویز می کنیم. همچنین استفاده از روی، ویتامین C و عسل برای گلودرد و خشکی گلو توصیه می شود.

تمرینات ذهنی- جسمی

هر گونه تمرین هوازی فکری می تواند باعث آرامش ذهن شده و در بهبود خلق و خو به شما کمک کند که هر دو باعث کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی شما می شود. حرکات ویژه و تکنیک های تنفس همانند آنچه در تای چی و چی گونگ دیده می شود می تواند برای پیشگیری از بیماری و احیای سیستم های ضعیف بدن مثل سیستم  ایمنی، تنفسی و سیستم گوارش به بیمار آموزش داده شود.

شیوه زندگی سالم برای بهبود سیستم ایمنی

بسیاری از انواع سرماخوردگی و آنفلوانزا قابل پیشگیری هستند و داشتن سبک زندگی سالم برای تقویت سیستم ایمنی ضروری است. بیماری و ضعف در بسیاری از افراد به دلیل بار سنگین زندگی ممکن است آن ها برای بیش از چند هفته ادامه داشته باشد. با تغییر فصل و فرا رسیدن فصول پایانی، روزها کوتاهتر و شب ها بلندتر می شوند. زودتر خوابیدن و دیرتر بیدار شدن نسبت به فصل های قبل، باعث منطبق شدن بدن با خورشید شده و به آن کمک می کند تا با استراحت بیشتر در این فصل ها با بیماری ها مبارزه کرده و برای فصل های گرمتر که نیاز به فعالیت بیشتری است کاملا آماده شود.

بهداشت شخصی مناسب مهمترین فاکتور  برای دوری از عوامل بیماری زا است. قبل از غذا و پس از تماس با افرادی که ممکن است بیمار باشند، دست های خود را بشویید. دیگر عادات مناسب در پیشگیری از بیماری ها عبارتند از داشتن استراحت کافی، پوشیدن لباس مناسب با شرایط آب و هوایی، نوشیدن مایعات کافی، دوری از استرس و ورزش های منظم.

درمان مشکلاتی که با عفوت ناشی از ویروس آنفلوآنزا همراه هستند مانند دردهای مزمن، آلرژی های سینوسی یا دیگر عفونت ها برای کاهش استعداد به عفونت حائز اهمیت هستند. اگر با اولین نشانه های سرماخوردگی یا آنفلوانزا مثل درد بدن، گلودرد، لرز، عطسه، سردرد، گرفتگی سینوس ها، تنگی نفس یا سرفه مواجه شدید فورا برای درمان به پزشک طب سوزنی مراجعه کنید. درمان های منظمی که در ابتدای بیماری برای شما اتخاذ می شود می تواند شدت بیماری را کاهش دهد یا باعث بهبود سریع تر آن شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.