طب سوزنی برای درمان ناباروری در مردان (بخش چهارم)

طب سوزنی برای درمان ناباروری در مردان (بخش چهارم)

طب سوزنی برای درمان ناباروری در مردان (بخش چهارم)

ابتدا طب سوزنی و درمان نازایی  و   طب سوزنی و درمان نازایی – قسمت دوم  و  طب سوزنی و درمان نازایی – قسمت سوم را مطالعه نمایید.

 

40% از مشکل زوج های نابارور به دلیل ناباروری مردان است. بررسی ها نشان می دهند طب سوزنی به افزایش تعداد اسپرم، تحرک اسپرم و مورفولوژی آن و همچنین اصلاح برخی از عوامل ایمنی مثل آنتی بادی های ضد اسپرم که موجب ناباروری می شوند، کمک می کند. درمان های موثر بر کیفیت اسپرم، چه در طب چینی و چه طب غربی حداقل به 3 تا 4 ماه زمان نیاز دارند بنابراین بهتر است هرچه زودتر نسبت به درمان اقدام کنید.

 

یائسگی (منوپاز)

گیاهان دارویی چینی در درمان بسیاری از علائم که در زمان یائسگی بروز می کنند مثل گرگرفتگی صورت، تحریک پذیری، بی خوابی، چاقی و تعریق شبانه بسیار موثر هستند. طب سوزنی برای متعادل کردن هورمون هایی که انتقال به دوره یائسگی را تسهیل می کنند نیز مفید است.

 

کیست تخمدان

این کیست ها می تواند باعث درد لگن و اختلال در بارداری شوند و ممکن است بطور طبیعی یا به عنوان عارضه جانبی برخی از درمان های ناباروری بوجود آیند. طب سوزنی در درمان هر دو نوع کیست موثر است.

 

قاعدگی های دردناک

حدود 50% زنان در دوران قاعدگی، اسپاسم و درد شدید را تجربه می کنند و تنها 10% از زنان درد خفیفی را این دوره تجربه می کنند. بیماران ما غالبا به دنبال رهایی از اسپاسم های شدید قاعدگی هستند، حتی اگر ریشه اصلی مشکل حل نشود. اغلب پس از 1 تا 3 ماه جلسات منظم طب سوزنی و رژیم های غذایی مناسب، تغییرات زیادی در این اسپاسم ها دیده می شود.

 

ادامه در : سندرم تخمدان – درمان ناباروری – طب سوزنی – قسمت پنجم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.