سندرم تخمدان – درمان ناباروری – طب سوزنی – قسمت پنجم

سندرم تخمدان – درمان ناباروری – طب سوزنی – قسمت پنجم

سندرم تخمدان – درمان ناباروری – طب سوزنی – قسمت پنجم

ابتدا طب سوزنی و درمان نازایی  و   طب سوزنی و درمان نازایی – قسمت دوم  و  طب سوزنی و درمان نازایی – قسمت سوم  و طب سوزنی برای درمان ناباروری در مردان (بخش چهارم) را مطالعه نمایید.

 

 

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

این سندرم شایع ترین دلیل ناباروری در زنان است. زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک، تخمک گذاری ندارند و بسیاری از آن ها با عدم قاعدگی یا سیکل های نامنظم قاعدگی مواجه هستند. هر ساله تعداد بیماران مبتلا به PCOS رو به افزایش است. طب سوزنی می تواند در تحریک تخمک گذاری و تنظیم سیکل قاعدگی بسیار موثر عمل کند. بررسی های اخیر نشان می دهند که این درمان ها به اندازه داروهای ناباروری مثل کلومید در تحریک تخمک گذاری تاثیر دارند.

 

سندرم پیش از قاعدگی (PMS)

سندرم های پیش از قاعدگی به درمان با طب سوزنی بسیار خوب پاسخ می دهند. سردرد، اسپاسم، حساسیت به لمس در پستان ها، نفخ، دمدمی مزاج بودن، آکنه، بی خوابی و تغییر در حرکات روده می تواند با جلسات درمانی منظم برطرف شود. خانم هایی که از این روش، در ترکیب با تغییرات غذایی خاص استفاده می کنند شاهد بهبود علائم پیش از قاعدگی طی 1 تا 3 قاعدگی بعدی خود خواهند بود.

 

سقط جنین های مکرر

دلایل زیادی در مورد سقط جنین در هر مورد بارداری وجود دارد که برخی از آن ها می تواند با طب سوزنی درمان شود. مطالعات نشان می دهند طب سوزنی برای جلوگیری از برخی انواع سقط جنین موثر است. توصیه می شود زنان در طول دوران بارداری به منظور جلوگیری از سقط نوزاد درمان طب سوزنی را ادامه دهند.

 

ادامه در استرس ها – ناباروری – طب سوزنی – قسمت ششم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.