طب سوزنی و درمان نازایی – قسمت دوم

طب سوزنی و درمان نازایی – قسمت دوم

طب سوزنی و درمان نازایی – قسمت دوم

ابتدا طب سوزنی و درمان نازایی  را مطالعه نمایید.

طب سوزنی با استفاده از موارد ذیل می تواند در درمان نازایی کمک کننده باشد.

پستانهای فیبروکیستیک (Fibrocystic breast)

برآرود می شود که در حدود 60-30% از زنان و حداقل 50% از زنانی که در سن باروری قرار دارند پستان های فیبروکیستیک را تجربه می کنند. این کیست ها، توده های غیرسرطانی در بافت پستان هستند که به هورمون های متغیر سیکل قاعدگی واکنش نشان داده و گاهی می توانند درد و تورم به ویژه در روزهای قبل از عادت ماهیانه را موجب شوند. این علائم در طب چینی علائم رکود جریان خون و چی در بدن هستند و طب سوزنی، این جریان ها را بهبود می بخشد. تغییرات رژیم غذایی نیز می تواند به این شرایط کمک کند.

 

فاکتورهای ایمنولوژیک (مربوط به سیستم ایمنی بدن)

بررسی ها نشان می دهند که طب چینی به تنظیم سیستم ایمنی کمک می کند. در مورد اختلالات خودایمنی و عوامل باروری ایمنولوژیک، طب سوزنی و گیاهان دارویی چینی خاص، غالبا در ترکیب با تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی می تواند به آرام کردن سیستم ایمنی بیش فعال و باردار شدن فرد کمک می کنند.

 

قاعدگی های نامنظم

بسیاری از زنان، قاعدگی را بطور نامنظم تجربه می کنند که می تواند بارداری را با مشکل مواجه سازد. دلیل قاعدگی های نامنظم ممکن است عدم تعادل در هورمون هایی باشد که سطح آن ها در طول ماه، متغیر است. طب سوزنی و گیاهان دارویی چینی برای ایجاد تعادل در هورمون ها و بهبود تخمک گذاری قابل پیش بینی و در نتیجه تنظیم سیکل قاعدگی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

کمک به باروری در لوله آزمایشگاه (باروری این- ویترو)

تحقیقات بالینی نشان می دهند میزان موفقیت باروری در لوله آزمایشگاه با استفاده از طب سوزنی نسبت به زمانی که از این طب استفاده نمی شود تا 50% بیشتر است. طب سوزنی از طریق افزایش جریان خون به تخمدان ها در طول فاز تحریک بارداری در لوله آزمایشگاه، بر این نوع بارداری تاثیر گذاشته و اثربخشی داروهای مصرف شده برای این امر را افزیش می دهد. همچنین طب سوزنی، استرس را کاهش داده، اضطراب را کم و عوارض جانبی داروهای بارداری را جبران می کند.

 

ادامه در طب سوزنی و درمان نازایی – قسمت سوم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.