درمان های ویژه ما برای غلبه بر سندرم خستگی مزمن و جایگاه طب سوزنی

درمان های ویژه ما برای غلبه بر سندرم خستگی مزمن و جایگاه طب سوزنی

درمان های ویژه ما برای غلبه بر سندرم خستگی مزمن و جایگاه طب سوزنی

ابتدا     طب سوزنی برای سندرم خستگی مزمن    و      طب سوزنی برای سندرم خستگی مزمن – بخش دوم (بیشتر درباره CFC)      را مطالعه نمایید.

برنامه درمانی ویژه

طب چینی طب درمانی کلی نگر است که نه تنها بر درمان علائم مشکل شما بلکه بر کمک به عملکرد بهینه تمام سیستم های بدن شما تمرکز دارد. هیچ برنامه منفردی برای تمام افرادی که از سندرم خستگی مزمن (CFS) رنج می برند وجود ندارد.

طب سوزنی

نقاط طب سوزنی در سرتاسر بدن شما وجود دارند که استفاده از آن ها به بهبود علائم سندرم خستگی مزمن و نیز اختلالات ناشی از آن ها کمک می کند. هر فردی این سندرم را به طور متفاوتی تجربه می کند، در نتیجه درمان های طب سوزنی نیز برای هر شخص منحصر به فرد خواهد بود. ممکن است از نقاط طب سوزنی موجود بر روی سر، گوش ها، دست، پا، پشت یا قفسه سینه استفاده شود. استفاده از این نقاط در هر جایی از بدن تجربه ای ارامش بخش در آن ناحیه از بدن برای شما به دنبال خواهد داشت. همان ناقلین عصبی که برای بهبود وضعیت روحی و جسمی و افزایش انرژی در حین انجام تمرینات ورزشی از مغز آزاد می شوند در طی جلسات طب سوزنی نیز آزاد خواهند شد.  

نقاط طب سوزنی برای خستگی مزمن

طب گیاهی چینی

داروهای گیاهی چینی، درمانی موثر برای سندرم خستگی مزمن می باشد. گیاهانی مثل جنسینگ، شیرین بیان، آستاراگالوس، کوردیسپس و شیزاندرا برای افزایش انرژی و تقویت عملکرد سیستم ایمنی مورد استفاده قرار می گیرند. همانند دیگر درمان های طب چینی، هیچ فرمول گیاهی منفردی برای درمان CFS وجود ندارد. بر اساس تجربه شما از این سندرم ترکیب گیاهی منحصر بفردی برای شخص شما تجویز می شود.

مشاوره تغذیه

تعادل غذایی مناسب به بدن شما کمک می کند تا خود را ترمیم نماید. از سوی دیگر تغذیه و سبک زندگی نامناسب باعث پیچیده شدن تر شدن بیماری و طولانی تر شدن آن می شود. هر یکی از بیماران ما در کنار درمان های خود اطلاعات تغذیه ای  نیز دریافت می کنند اما مشاوره تغذیه این امکان را برای پزشک شما فراهم می آورد که عادات غذایی فعلی شما را ارزیابی کند. برنامه تغذیه ای ویژه همراه با وعده های غذایی و میان وعده های خاص برای شما در نظر گرفته می شود. به طور کلی، بیمارانی که از CFS رنج می برند باید از الکل، دخانیات، داروهای روانگردان، کافئین و همچنین غذاهای التهاب زا مثل قندهای تصفیه شده، فراورده های گاوی، طعم دهنده های مصنوعی و صیفی جاتی مثل گوجه فرنگی، سیب زمینی، فلفل دلمه و بادمجان پرهیز کنند.

کربوهیدرات ها  مهمترین منبع انرژی برای بدن هستند. با اینحال، بسیاری از بیماران CFS با رژیم های غذایی که از گیاهان و سبزیجات به عنوان منبع کربوهیدرات خود استفاده می کنند احساس بهبودی بیشتری دارند. همچنین گیاهان و سبزیجات ویتامین ها و مواد معدنی که جهت بهبود از بیماری نیاز هستند را نیز برای بدن فراهم می آورند. داشتن وعده های غذایی بیشتر و منظم با مقدا غذای کمتر در هر روز، اجتناب از غذا خوردن در اواخر شب و حداقل نوشیدن 60 اونس (معادل 7/1 لیتر) آبی که با دمای اتاق هم دما باشد به رفع علائم CFS کمک می کند. هر زمان که از این رژیم استفاده می کنید شانس بهبود خود را افزایش می دهید.

مکمل های تغذیه ای

ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم ها، همگی برای برقراری واکنش های شیمیایی از جمله واکنش های تولید انرژی در بدن فعالیت می کنند. زمانی که کمبود مواد غذایی دلیل بروز سندرم خستگی مزمن باشند غالبا استفاده از مکمل ها توصیه می شود. ویتامین های مهم برای CFS عبارتند از ویتامین C، ویتامین A، بتا کاروتن، ویتامین E، ویتامین B کمپلکس، روی، کروم ، منیزیوم. اسیدهای چرب ضروری و کوآنزیم کیو-10 و همچنین کامل بودن اسیدهای آمینه نیز در رفع این مشکل موثر هستند. پزشک شما ترکیبی از مکمل هایی که با نیازهای بدن شخص شما تناسب دارند را تجویز می کند.

  طب گیاهی چینی و طب سوزنی

ماساژ تیونیکا

تیونیکا نوعی ماساژ طبی چینی است که سابقه 3000 ساله در طب چینی دارد. تیونیکا شامل تکنیک های منحصر به فرد ماساژ بدن با استفاده از دست و ابزارهای دیگر برای تحریک جریان صحیح انرژی های حیاتی، خون، اکسیژن، مواد مغذی و مایعات برای سیستم های دچار ضعف در بدن است که مکانیسم های بدن بیمار برای درمان خود را فعال می کند. ماساژ تیونیکا به بهبود درد مفاصل، درد عضله و برطرف کردن مواد زائد ایجادکننده التهاب که می توانند دوره درمان را طولانی کنند کمک می کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.