قطع ناگهانی عادت ماهیانه و زندگی پس از آن (طب سوزنی) – بخش چهارم داستان درمان جوی

قطع ناگهانی عادت ماهیانه و زندگی پس از آن (طب سوزنی) – بخش چهارم داستان درمان جوی

قطع ناگهانی عادت ماهیانه و زندگی پس از آن (طب سوزنی) – بخش چهارم داستان درمان جوی

ابتدا   تشریح کامل نمونه موفق درمان سرطان با طب سوزنی در ایالات متحده – قسمت اول    و   ننقش طب سوزنی در مراقبت های مربوط به سرطان – بخش دوم داستان درمان جوی     و   استراتژی های مکمل و پشتیبان در طول شیمی درمانی و پرتو درمانی با طب سوزنی – بخش سوم داستان درمان جوی  را مطالعه کنید

پس از یک دوره درمان ضدسرطان طولانی مدت 9 ماهه، جوی می بایست از تاموکسیفن (Tamoxifen) که علائم شدید قطع عادت ماهیانه را موجب می شود، استفاده می کرد. داغی و قرمزی همیشگی صورت، تعریق شبانه، سردردهای مکرر، بی خوابی و دمدمی مزاج بودن گاهی اوقات برای او غیرقابل تحمل می شد. قاعدگی های او بطور بسیار ناگهانی قطع شده و  علائم یائسگی شروع شده بودند. با استفاده از طب سوزنی و گیاهی سعی کردم قاعدگی او را برگردانم. به دلیل استفاده از تاموکسیفن که باعث مهار استروژن می شود عدم بروز قاعدگی همچنان ادامه داشت. جوی برای علائم یائسگی ناشی از مصرف این دارو و جلوگیری از عود سرطان سینه به درمان های طب سوزنی و گیاهی به صورت دو بار در ماه و همچنین رژیم غذایی و تمرین های چی گونگ ادامه داد.

هفت سال از زمانی که جوی از بیماری سرطان خود مطلع شد می گذرد و او بطور صد در صد از این بیماری نجات یافت. او سفالگری را به عنوان یک حرفه آغاز کرد. فرزندانش در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و روابط بهتری با همسر خود دارد. رابطه او با دیگر افراد، معنادارتر است و همانند همیشه در انجام کارها عجول نیست. زمانی که برای آخرین بار با او صحبت می کردم به من گفت «زمانی که شما گفتید سرطان زندگی مرا به سمت تغییرات مثبت سوق می دهد ابتدا باور نکردم اما امروز معنی آنچه شما گفتید را متوجه شدم. سرطان واقعا برای من یک تولد دوباره و شاید یک نعمت پنهان بود». جوی امروز بسیار شاد و از زندگی راضی است. او از هر آنچه در اختیار داشت و از تمام امکانات برای مبارزه با بیماری خود استفاده کرد. او از انجام ترکیبی از طب غرب و شرقی و همچنین طب سنتی و مدرن بهره برد.

داستان جوی مثالی عالی از تاثیر طب چینی به همراه طب غربی برای مبارزه با یک بیماری ترسناک است؛  درمانگران طب سوزنی با اورتوپدها در مورد آسیب های ورزشی و مدیریت درد، با روماتولوژیست ها در بیماری های آرتروز و بیماری های خودایمنی، با متخصص زنان در مورد اختلالات قاعدگی و یائسگی، با متخصصان غدد درون ریز در زنان و مردان نابارور، با متخصصان ریه و ایمنولوژیست ها در بیماری آسم، آلرژی و عفونت های ویورسی، با نورولوژیست ها در مورد بیماری پارکینسون و عوارض سکته، با متخصصان غدد درون ریز برای دیابت و اختلالات تیروئید، با متخصصان قلب در مورد احیای قلبی و فشار خون بالا، با متخصصان گوارش در اختلال برگشت اسید معده و اختلال روده تحریک پذیر (کولیت)، با متخصصان سلامت روان در افسردگی، اضطراب و با انواع مختلفی از پزشکان در مشکلات متعدد همکاری دارند. کلید همکاری موفقیت آمیز بین طب شرقی و غربی، درمان های بیمار محور، کار با بیمار و انجام بهترین عمل ممکن برای حفظ سلامت و رضایت بیمار است. ابتدا بر اساس تکنولوژی های تشخیصی طب غربی، نوع بیماری و دلیل آن مشخص می شوند. سپس به عنوان خط اول درمان از روش های غیرتهاجمی و عاری از هرگونه عوارض جانبی طب سنتی مانند طب سوزنی، درمان های تغذیه ای و گیاهی، تمرین های ذهنی- فیزیکی بوسیله طب چینی پیشنهاد می شوند. از نظر بنده این روند نشاندهنده ظهور الگوی پزشکی جدید از درمان های بیمار – محور و ترویج مراقبت های بهداشتی است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.