درمان های ویژه ما برای غلبه بر اضطراب

درمان های ویژه ما برای غلبه بر اضطراب

درمان های ویژه ما برای غلبه بر اضطراب

ابتدا درمان اضطراب با طب سوزنی را مطالعه نمایید

طب سوزنی

نقاط درمانی مختلفی در سرتاسر بدن وجود دارند که به کاهش اضطراب شما کمک می کند. با توجه به اینکه تجربه هر فرد از اضطراب مختص همان فرد است، درمان با طب سوزنی نیز برای هر شخص به همان شخص اختصاص دارد. ممکن است درمان طب سوزنی در نقاط روی سر، گوش، بازو، پاها، پشت یا قفسه سینه شما انجام شود. این درمان در هر نقطه از بدن که انجام شود تجربه ریلکسینگ و آرامش برای شما به دنبال دارد.

همان نوروترنسمیترهای (ناقل های عصبی) آرام بخش و بهبود دهنده خلق و خو مثل آندروفین ها و سروتونین که حین انجام ورزش از مغز شما آزاد می شوند، طی انجام جلسات طب سوزنی نیز ترشح می گردند. با انجام منظم طب سوزنی و نیز فعالیت هایی مثل ورزش یا مدیتیشن، بدن شما از این وضعیت احساس رضایت داشته و زندگی شما روال معمول خود را بازمی یابد.

 آرامش با طب سوزنی

طب گیاهی

طب گیاهی تاریخچه ای طولانی داشته و گیاهان دارویی زیادی را به آرام کردن ذهن در موارد اضطراب، وحشت (پانیک) و تحریک پذیری اختصاص می دهد. گیاهانی مثل سنبل الطیب (سنبل کوهی) و بابونه گیاهان معمول برای درمان اضطراب هستند. همانند دیگر درمان های گیاهی هیچ فرمول مجزایی برای اضطراب وجود ندارد. بر اساس تظاهرات بالینی که اضطراب شما بروز می دهد یک ترکیب دارویی اختصاصی برای آرام کردن ذهن، آرامش جسم و درمان دیگر مواردی که پزشک پ شما تصمیم به رفع آن ها دارد، تجویز می شود.

تغذیه درمانی

مردم  زمانی که در مورد سلامت ذهن و روان فکر می کنند غالبا تغذیه را نادیده می گیرند. افکاری که وارد ذهن می شوند، محیطی که در آن زندگی می کنیم و غذاها و مکمل هایی که وارد بدن می شوند درنهایت نحوه پاسخ شما به استرس و اضطراب را تعیین می کنند.

مشاوره تغذیه

محرک های مشخصی مثل کافئین، شکر، غذاهای پرادویه و حتی نیکوتین که بسیاری از افراد مرتب از آن استفاده می کنند. از سوی دیگر کربوهیدرات های پیچیده مثل برنج یا گیاه کینوآ (خاویار گیاهی) می تواند تاثیر آرام کننده بر سیستم عصبی داشته باشد. هرچند آرام شدن با استفاده ازغذاها می تواند بطور افراطی نیز انجام شود یا آماده کردن آن ها به مدت زمان زیادی نیاز داشته باشد و شاید این مسئله دلیل استفاده مردم از کربوهیدرات های فرآوری و تصیه شده مانند چیپس، غلات و کیک و انواع کلوچه و شیرینی ها باشد.

با بهره گیری از پزشکانی که در علم تغذیه دارای گواهی هستند این امکان را برای شما فراهم می کند که به چیزی فراتر از محاسبه کالری های مصرفی دست پیدا کنید. انتخاب و نحوه آماده سازی غذا برای بهبود شرایط شما پروسه ای است که حق شماست. اگر عادت دارید هر روز در بیرون از منزل غذا بخورید و تجربه زیادی در پخت غذا ندارید به تدریج دوره های لازم برای انجام این کار به شما آموزش داده خواهد شد. ما پنج تا شش بار در روز غذا می خوریم و این برنامه های غذایی می تواند فرصتی برای تغییر اضطراب و لذت بردن از زندگی باشد.

   تغذیه برای درمان اضطراب امتحان

مکمل های غذایی

درمانگران متخصص ما در علم تغذیه ممکن است از ملاتونین، گاما- آمینو بوتیریک اسید (GABA) و منیزیم به عنوان مکمل های جایگزین به جای داروهای اضطراب استفاده کنند. این مکمل ها اثرات به اثبات رسیده ای در آرام کردن سیستم عصبی داشته و به خواب آرام  کمک می کنند، حال آنکه عوارض جانبی تجویز های معمول که باعث خواب آلودگی یا وابستگی (اعتیاد به دارو) می شود، را نیز ندارند.

تمرین های فیزیکی- ذهنی

ورزش، کلید سلامتی و طول عمر است. اما افراط در انجام انواع نامناسب ورزش ها در واقع می تواند باعث تشدید علائم اضطراب در برخی افراد شود. انجام زیاد ورزش های مرتبط با قلب مثل دویدن زیاد یا کلاس های اسپین یا وزنه برداری می تواند بجای برطرف کردن استرس، بدن را با ایجاد استرس بیشتر خسته کند. برعکس، این گونه وزش ها می تواند وضعیت ذهن را به حالت دارای اضطراب شیفت دهد. اگر شما از اضطراب رنج می برید مسلما ورزش های ملایم برای شما و البته اغلب مردم مناسب هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.