درمان های ویژه ما برای غلبه بر آلرژی

درمان های ویژه ما برای غلبه بر آلرژی

درمان های ویژه ما برای غلبه بر آلرژی

ابتدا :  درمان آلرژی یا حساسیت با طب سوزنی   را مطالعه نمایید.

طب سوزنی

نقاط طب سوزنی جهت درمان در سرتاسر بدن وجود دارند که به درمان آلرژی ها کمک می کنند. با توجه به اینکه مجموعه علائم هر فرد مختص همان فرد است درمان با طب سوزنی هم برای هر شخص منحصر به فرد خواهد بود. درمان با طب سوزنی یک تجربه ریلکسینگ است که به طور موثری هم سیستم ایمنی را تعدیل و هم التهاب را کاهش می دهد.

  درمان حساسیت فصل بهار با طب سوزنی

همان نوروترنسمیترهای (ناقل های عصبی) آرام بخش و بهبود دهنده خلق و خو مثل آندروفین ها و سروتونین که حین انجام ورزش از مغز شما آزاد می شوند طی انجام جلسات طب سوزنی نیز ترشح می گردند. با انجام منظم طب سوزنی، بدن شما از این تعادل حاصله بهره مند شده و زندگی با علائم آلرژیک کمتر یک استاندارد جدید برای شما خواهد بود.

گیاهان دارویی

گیاهان دارویی تاریخچه ای طولانی در درمان آلرژی ها داشته و موارد زیادی برای کمک به علائم آلرژیک و تقویت یا تعدیل سیستم ایمنی بدن شما دارد. همانند هر درمانی با گیاهان دارویی هیچ فرمول منفردی برای آلرژی وجود ندارد. بر این اساس که هر شخص منحصر به فرد است یک ترکیب گیاهی مختص شما برای کمک به کاهش علائم و همچنین دیگر موارد مربوط به سلامت که ممکن است در مشکل آلرژی شما نقش داشته باشد به شما ارائه خواهد شد.

تغذیه درمانی

مردم اغلب در زمینه سلامت جسمانی، قدرت و تاثیر تغذیه را دست کم می گیرند. آنچه شما می خورید و می نوشید می تواند یک دارو یا سم برای بدن شما باشد. ما رژیم غذایی شما را بررسی و توصیه هایی در مورد نحوه استفاده از مواد غذایی به عنوان دارو هنگام درمان آلرژی های خود را پیشنهاد می دهیم.

مشاور تغذیه

غذاهای خاصی مثل فراورده های لبنی، مغزیجات، میگو و خرچنگ، غذاهای خیلی سرخ شده، قندهای ساده و گلوتن، موکوس بیشتری تولید می کنند و در نتیجه علائم آلرژیک را شدت می بخشند. دنبال کردن توصیه های موجود در ژورنال های تغذیه برای درک بهتر هر گونه ارتباطی بین غذا و نوشیدنی های مصرفی و علائم بیماری امری مهم به حساب می آید.

هر بیمار دستورالعمل های کلی در مورد تغذیه خود دریافت می کند اما مشاور تغذیه چیزی بیش از پیشنهاد یک وعده غذای ویژه و کامل برای مشکل آلرژی به شما ارائه می دهد. کار کردن با یک پزشک دارای گواهی نامه در علم تغذیه  این امکان را برای شما فراهم می کند که به چیزی فراتر از محاسبه کالری های مصرفی دست یابید. انتخاب و نحوه آماده سازی غذا برای بهبود شرایط شما پروسه ای است که حق شماست. اگر عادت دارید هر روز در بیرون از منزل غذا بخورید و تجربه زیادی در پخت غذا ندارید دوره های لازم برای انجام این کار به شما آموزش داده خواهد شد. بنابراین داشتن چند وعده غذایی مناسب در طول روز به کاهش علائم ناشی از آلرژی در شما کمک کرده و این امکان برای شما فراهم می آید که مجددا از غذا و زندگی خود لذت ببرید.

مکمل های غذایی

مصرف مکمل هایی مثل ویتامین C همراه با بیوفلاونوئیدها، ویتامین B، B6 و پنتتونیک اسید به حفظ یک سیستم ایمنی سالم کمک می کند. بتا کاروتن و روی نیز مکمل هایی برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی و درمان غشاهای موکوسی است.

دانشمندان دریافته اند که پروبیوتیک ها به حفظ سلامتی سیستم ایمنی در غشاهای مخاطی کمک می کنند. البته زمانی که از مکمل ها استفاده می کنید به جای پیروی از آنچه روی برچسب های این مکمل ها نوشته شده است، بهره مندی از مشاور تغذیه در تعیین دوز مناسب مکمل ها راهی بسیار مطمئن تر و موثرتر خواهد بود. اگر به مکمل نیاز دارید متخصص تغذیه ترکیب صحیحی از آن ها را برای شما تجویز خواهند نمود.

  طب سوزنی - آلرژی - تغذیه درمانی

ورزش های ذهنی- فیزیکی

ورزش، کلید سلامتی و طول عمر است. در واقع در برخی افراد، انجام کم یا بسیار زیاد از انواع نامناسب ورزش ها می تواند باعث شدیدتر شدن علائم شود. ورزش بیش از حد سیستم ایمنی را سرکوب کرده و پاسخ های نامنظم سیستم ایمنی را در پی خواهد داشت. اگر از آلرژی رنج می برید مسلما ورزش های ملایم برای شما مفید خواهد بود.  این تمرین ها به تحریک سیستم گردش خون و لنف کمک می کنند، بنابراین باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی خواهند گشت.

ورزش، کلید سلامتی و طول عمر است. در واقع در برخی افراد، انجام کم یا بسیار زیاد از انواع نامناسب ورزش ها می تواند باعث شدیدتر شدن علائم شود.

ابتدا :  درمان آلرژی یا حساسیت با طب سوزنی   را مطالعه نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.