میگرن در طب سوزنی

میگرن در طب سوزنی

میگرن در طب سوزنی

سردرد میگرنی
بین همه انواع سردردهایی که در پزشکی مورد بحث واقع می شوند، میگرن از همه پر سر و صداتر است. مردم هم آن را به خوبی می شناسند. چون بیماری بسیار شایعی است و کمتر کسی است که دست کم در یکی از نزدیکان خود با آن ارتباط نداشته باشد.
میگرن نوعی سردرد به اصطلاح عروقی است که از هم آوایی اختلالات عصبی، عضلانی و عروقی منشاگرفته و منجر به سردرد در نواحی مختلف می شود. سردرد میگرنی به طور معمول از پشت چشم ها آغاز می شود و به نواحی گیجگاهی، پیشانی یا سایر نواحی انتشار پیدا می کند.
میگرن معمولا ضربان دارد و می تواند با تهوع و استفراغ یا استشمام بوهای مخصوص آغاز شود. ترس و ناراحتی از نور، آزار دیدن از ازدحام و ترافیک و سر و صدا از دیگر علائم میگرن است، اما سابقه فامیلی میگرن و تایید اقدامات تشخیصی نورولوژیست است که می تواند میگرن بودن سردرد را ثابت کند. البته نوعی میگرن هم وجود دارد که به میگرن عصبی معروف شده است. این میگرن فاقد علائم تشخیصی یک میگرن واقعی است اما همان نوع آزار را دارد.
اما نکته مهم این است که میگرن معمولا بخش قابل توجهی از زندگی بیمار و عملکرد روزانه بیمار را می گیرد و موفقیت های فردی و اجتماعی افراد را مختل می کند. اقدامات پزشکی هم در اکثر موارد موفق نیست. داروهایی مانند میگراستاپ ، سوماتوتریپتان و غیره نیز نتوانسته اند به طور جدی باعث تخفیف درد میگرنی شوند.
خوشبختانه طب سوزنی توانمندی قابل توجهی در درمان یا کنترل میگرن دارد. درمان میگرن در طب سوزنی با دو روش مختلف قابل انجام است که هر دو بسیار خوب عمل می کنند:

روش اول، طب سوزنی سنتی است که در قالب ده جلسه، هفته ای دو تا سه بار انجام می شود و در بیشتر موارد با بهبودی همراه است.

روش دوم، تریگردرمانی است که بیشتر، گرفتگی های مزمن عضلات سر و گردن را مد نظر دارد و با آزادسازی آنها، کل منطقه را به سمت ترمیم و بهبودی برده، از تکرار و تحریک
حملات میگرنی جلوگیری می کنند، این روش معمولا 2 تا 3 جلسه درمانی طول می کشد.
یادآوری: درمان های یادآور پس از پایان جلسات طب سوزنی، نقش قابل توجهی در دوام درمان دارد.
منبع: www.tebsoozani.com

جهت اشنایی با گیاهان دارویی به عنوان نوعی درمان کمکی برای میگرن و انوع دیگر بیماری ها به سایت www.najigiahi.ir مراجعه شود

http://www.najigiahi.ir/

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.