طب سوزنی روشی موثر برای درمان درد زانو

طب سوزنی روشی موثر برای درمان درد زانو

طب سوزنی روشی موثر برای درمان درد زانو

با توجه به سبک زندگی رایج، این روزها درد زانو به گروه سنی خاصی محدود نمی شود و از جمله مشکلات اسکلتی- عضلانی شایع در میان سالمندان و جوانان است. زانو از مفاصل مهم بدن با ساختار پیچیده ای است و عملکرد اصلی آن تحمل وزن بدن و فراهم آوردن امکان راه رفتن است. مجموعه‌ای از عوامل مختلف می‌توانند باعث ایجاد درد زانو شوند که همگی در نهایت موجب محدودیت حرکتی خفیف تا شدید فرد مبتلا می شوند.

زانو درد می‌تواند در نتیجه آسیب دیدن زانو یا بیماری درگیر کننده این مفصل مانند آرتروز، روماتیسم، التهاب تاندون ها، عفونت، بیماری بورسیت، نقرس، نرمی کشکک زانو، استئوآرتریت، کشیدگی و اسپاسم عضلات باشد. تشخیص صحیح علت درد زانو و محل درد  (درد جلوی زانو، درد پشت زانو، بیرون زانو و کشکک) توسط پزشک از عوامل کلیدی در انتخاب مناسب نقاط طب سوزنی و درمان موثر بیمار با طب سوزنی است.

برخی علائم مرتبط با مشکلات زانو عبارت‌اند از:
•    تورم، درد، التهاب و قرمزی در ناحیه زانو
•    دشواری در راه رفتن به دلیل ضعف زانو
•    قفل شدن یا خشکی زانو (ناتوانی در خم و صاف کردن زانو)
•    تق تق یا صدا دادن زانو به هنگام استفاده از پله
•    حساس بودن زانو به لمس

طب سوزنی روشی بدون درد، بدون عارضه و بسیار آرامش بخش است که با برطرف کردن انسداد و عدم توازن چی در بدن و افزایش جریان خون به ناحیه آسیب دیده موجب رفع انسداد و برطرف شدن اسپاسم عضلات می شود. همچنین، با مکانیسم ضد التهابی خود و تحریک آزادسازی اندورفین و انکفالین، باعث کاهش شدت زانو درد و بهبود توان حرکتی مفصل زانو می شود.
تعداد جلسات درمانی بسته به شدت علایم بیمار و میزان پاسخگویی به درمان متفاوت بوده، اما بطور معمول 12 جلسه می باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.