درمان موثر دیسک کمر و گردن با طب سوزنی

درمان موثر دیسک کمر و گردن با طب سوزنی

درمان موثر دیسک کمر و گردن با طب سوزنی

ستون فقرات متشکل از 33 مهره است که این مهره ها توسط بالشتک های نرم و اتعطاف پذیری به نام دیسک از هم جدا شده اند. دیسک را مانند دوناتی درنظر بگیرید که از دو بخش مرکزی (نوکلئوس پولپوزوس) که ژلاتینی بوده و بخش بیرونی (آنولوس فیبروزوس) که فیبری بوده و آن را احاطه کرده، تشکیل شده است. تا زمانی که این دیسک ها سالم باشند، به هنگام وارد آمدن فشار، نقش ضربه گیر را دارند و از آسیب به مهره ها جلوگیری می کنند.
فتق یا بیرون زدگی دیسک زمانی رخ می دهد که این ماده ژلاتینی از طریق شکافی در لایه فیبری، به بیرون راه یابد و ممکن است بر رشته های عصبی که از کانال نخاعی خارج می شوند، فشار وارد کند. همچنین، با افزایش سن، این ماده ژلاتینی تحلیل رفته و خشک می شود، در نتیجه از میزان انعطاف پذیری دیسک ها کاسته شده و در معرض آسیب قرار می گیرند.
علائم
علائم فتق دیسک به محل دقیق دیسک آسیب دیده و تحریک یا عدم تحریک اعصاب مجاور بستگی دارد. از جمله علائم شایع آن عبارتند از:
درد انتشار شونده در دست ها از شانه به انگشتان، سوزن سوزن شدن و خواب رفتگی دست و پا، درد در ناحیه باسن، ران و ساق پا، گرفتگی عضلات، تشدید درد در اثر سرفه، عطسه، کشیدگی و فشار
طب سوزنی و طب فشاری روش ایمن و موثری برای درمان فتق دیسک کمر و گردن می باشد. طب سوزنی با تنظیم فعالیت اعصاب، کاهش اسپاسم عضلانی، افزایش جریان خون و کاهش التهاب و ادم به درمان فتق دیسک و بهبود علائم آن کمک می کند. همچنین، طب سوزنی با بهبود متابولیسم سلول های عصبی و فعالیت آنزیمی سلول های عصبی، به بازسازی اعصاب آسیب دیده می پردازد.
تعداد جلسات مورد نیاز بسته به محل آسیب و شدت آن متغیر بوده، ولی عموماً 12 جلسه می باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.