دیگر، روشهای درمان، متخصص تربیت بدنی (گرایش قلب، عروق و تنفس)

کنترل فشار خون و دیابت با ارائه برنامه‌های ورزشی توسط دکتر کامبیز مرادی

مسلما انجام صحیح و اصولی تمرینات فیزیکی به پیشگیری و درمان بیماری های متابولیک مانند فشار خون، دیابت، بیماری های قلبی و پوکی استخوان کمک می کند. بسیاری از این بیماری های مزمن می تواند به وسیله ورزش کنترل شود؛ به طوری که تحت نظر متخصص مربوطه، میزان مصرف داروهای شیمیایی را کاهش و درنتیجه کیفیت زندگی بیمار و اطرافیان را افزایش داد. فعالیت های ورزشی با افزایش جریان خون و بنابراین مصرف کالری بیشتر، از بروز چاقی مزمن، بیماری های قلبی- عروقی، استرس و دیگر بیماری ها جلوگیری می کند و باعث بهبود تمرکز، خلاقیت و توانایی های ذهنی در فرد می شود.

دیابت و فشار خون از جمله بیماری های قابل کنترل توسط متخصصان تربیت بدنی است؛ انجام تمرینات ورزشی منظم باعث قوی تر شدن عضله قلب می شود، از اینرو قلب با دشواری کمتر مقدار خون بیشتری را تلمبه می کند؛ درنتیجه فشار وارد بر شریان ها کمتر شده و فششار خون پایین می آید. اگر فشار خون شما متعادل است (فشار خون نرمال کمتر از ۱۲۰ روی ۸۰ میلی متر جیوه است) با انجام تمرینات منظم زیر نظر متخصص تربیت بدنی می توانید مانع از افزایش فشار خونتان گردید.

همچنین با افزایش سن، وزن شما در حد متعادل حفظ خواهد شد و از این طریق باز فشار خون خود را کنترل نمایید.

حدود یک تا سه ماه زمان لازم است تا تأثیر تمرینات منظم ورزشی را درکنترل دیابت و فشار خون خود ببینید و اثر آن تا زمانی که به فعالیت و تمرین ادامه می دهید، دوام خواهد داشت.

 

انجام ۲۰ تا ۲۰ دقیقه ورزش های سبک یا متوسط که توسط متخصصان فیزیولوژی ورزش ارائه می شوند، تا حد زیادی موجب پیشگیری و کنترل دیابت می شود؛ چرا که ورزش باعث افزایش حساسیت به انسولین، افزایش انرژی و کاهش استرس و درنتیجه کنترل دیابت خواهد شد.

 

آقای دکتر کامبیز مرادی متخصص و مؤلف کتب مختلف در زمینه فیزیولوژی ورزشی (گرایش قلب، عروق و تنفس) و با استفاده از چکاب کامل و دقیق بدن با دستگاه کوانتوم آماده ارائه برنامه های تمرینی مناسب برای بیماران قلب و عروق، بیماران دیابتی و بیماران مبتلا به فشار خون هستند.

 

تهران- سعادت آباد- میدان کتاب- ابتدای بلوار کوهستان- پلاک ۲۸-طبقه جهارم- کلینیک تخصصی طب سوزنی   تلفن:۲۲۳۸۶۵۰۱-۰۲۱ ، ۲۶۷۶۷۲۰۵-۰۲۱ و ۰۹۱۰۶۶۴۲۹۲۰

 

درباره نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.