درمان مکمل فشار خون با طب سوزنی و لیزر آکوپانکچر

درمان مکمل فشار خون با طب سوزنی و لیزر آکوپانکچر

درمان مکمل فشار خون با طب سوزنی و لیزر آکوپانکچر

فشار خون بالا یکی از علل مهم بروز بیماری های قلبی و عروقی بوده که معمولاً نشانه و علامتی ندارد، اما در صورتی که درمان نشود می تواند موجب ایجاد مشکلات جدی شود. بنابراین، اندازه گیری منظم آن و داشتن رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از بالا رفتن آن، اهمیت ویژه ای دارد.

فشار خون، به نیروی وارد شده توسط خون به دیوارۀ سرخرگ ها به هنگام انتقال خون از قلب به سایر اندام های بدن گفته می شود که با دو عدد ماکزیمم (فشار خون سیستولیک) و مینیمم (فشار خون دیاستولیک) بیان می گردد. در صورتی که فشار خون بسیار بالا باشد، ممکن است  با علائمی مانند سردرد و سرگیجه، خونریزی از بینی، کرختی دست ها و پاها، احساس خستگی، و تنگی نفس همراه باشد.

فشار خون بالا می تواند به شدت بر کیفیت زندگی افراد تاثیر بگذارد و خطر ابتلا به بیماری های کلیوی، تصلب شرایین، بیماری های قلبی و عروقی، سکته مغزی و مرگ را افزایش دهد. حدود ۸۵ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا مبتلا به فشار خون بالا هستند. فشار خون بالا و بیماری های قلبی از جمله مشکلات جهانی هستند. برخی از انواع فشار خون بالا را می توان از طریق سبک زندگی و انتخاب رژیم غذایی مناسب مدیریت کرد.

اختلال در عملکرد سیستم عصبی سمپاتیک، ژنتیک، عوامل محیطی مانند مصرف الکل و دخانیات، مصرف زیاد نمک و استرس، کم تحرکی، چاقی، اختلالات تیروئیدی، و اختلالات هورمونی می تواند موجب ایجاد فشار خون بالا شود.

لیزرآکوپانکچر، روشی مکمل و بی عارضه برای کنترل فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی  است. همچنین، با اصلاح رژیم غذایی (مصرف آب انار، اسفناج، گشنیز، روغن کنجد، چای سبز، شکلات تیره،غذاهای پرفیبر و خوراکی های با پتاسیم بالا (مانند موز، خربزه) نیز میتوان به کاهش فشار خون کمک کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.