درمان ناباروری با طب سوزنی

درمان ناباروری با طب سوزنی

درمان ناباروری با طب سوزنی

ناباروری علل متفاوتی دارد که می تواند در ارتباط با هر یک از زوجین باشد. 40% از مشکلات ناباروری مربوط به مردان است. تعداد کم اسپرم در مردان و پایین بودن کیفیت آن، اختلال در مجرای منی بر، واریکوسل و نقص بیضه ها می تواند در بروز ناباروری نقش داشته باشد. حدود 40% از علل ناباروری نیز به زنان مربوط می شود.

اختلال در تخمک گذاری، مسدود بودن لوله های رحمی، مشکلات ساختاری رحم، اختلالات هورمونی، مشکلات مربوط به دستگاه ایمنی بدن، و چاقی یا لاغری بیش از اندازه (زنان چاق نسبت به زنان لاغر بیشتر در معرض نازایی هستند) از مهمترین عوامل ناباروری در زنان هستند. حدود 10% مربوط به هر دو می باشد و در 10% از موارد نیز علل ناباروری مشخص نیست.

از دیدگاه طب چینی، اختلال در بافت یا مزاج تخمدان موجب تولید تخمک با کیفیت پایین و در نتیجه اختلال در باروری می شود. اگر رحم از حد معمول سردتر باشد، موجب سردشدن نطفه و درنهایت نازایی می شود. در عین حال، گرم، خشک، و مرطوب بودن بیش از حد رحم نیز از دیگر علل ناباروری در زنان است.

طب سوزنی از جمله روش های طب مکمل است که اثربخشی آن در درمان بیماری های جنسی و ناباروری اثبات شده است. طب سوزنی به افزایش تعداد اسپرم، کیفیت و تحرک آن کمک می کند. همچنین، با کاهش استرس، بهبود جریان خون به بیضه ها، تخمدان ها و رحم، متعادل کردن هورمون ها و بهبود سیستم تولید مثل، در درمان ناباروری بسیار موثر است.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.