درمان یائسگی زودرس با لیزرآکوپانکچر

درمان یائسگی زودرس با لیزرآکوپانکچر

درمان یائسگی زودرس با لیزرآکوپانکچر

امروزه پدیده یائسگی زودرس در بین زنان در حال افزایش است. دکتر Indrawati Setyono می گوید در حال حاضر بسیاری از زنان قبل از چهل سالگی یائسگی را تجربه می کنند.

یائسگی، شرایطی است که تمام زنان در فاصله سنی بین 48 تا 55 آن را تجربه می کنند که به معنای پایان قاعدگی و باروری است و دلیل آن کاهش ترشح استروژن و پروژسترون توسط تخمدان ها است؛ اما همانطور که گفته شد برخی زنان این شرایط را قبل از 40 سالگی یا حتی زودتر تجربه می کنند که ممکن است به دلیل نقص آنزیمی، هورمونی، پرکاری تیروئید، رادیوتراپی در ناحیه لگن، شیمی درمانی، عمل برداشت رحم یا دلایل ارثی باشد.

این شرایط با مجموعه علائمی که ناشی از تغییرات هورمونی است همراه بوده و فرد ممکن است گرگرفتگی، تعریق در شب، مشکلات خواب، مشکلات ادراری، نوسان خلق و خو، مشکل تمرکز و یادگیری، پوکی استخوان، چاقی، ریزش مو و کاهش سایز سینه  را تجربه کند.

خبر خوب این است که این مشکل قابل درمان است و می توان قاعدگی را تا قبل از زمان معمول یائسگی مجدداً بازیابی کرد. دکتر Indrawati Setyono می افزاید: درمان قاعدگی زودرس می تواند با افزایش جریان خون با استفاده از انواع روش های طب سوزنی انجام شود.

اما برخی درمان ها مانند درمان جایگزینی هورمونی (HRT) با خطراتی مثل افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه، سرطان تخمدان، سرطان رحم، بیماری های قلبی، سکته و کاهش تدریجی قدرت حافظه در سنین 65 سال به بالا شود.

از دیدگاه طب چینی هر زن در طول زندگی مقدار قابل توجهی از انرژی بدن (یین) را به واسطه کار، استرس، غم و نگرانی، زایمان، مبارزه با بیماری و غیره از دست می دهد. این بدان معناست که بدن در شرایط آرام و متعادل خود به سر نمی برد که با علائم گفته شده در بالا مثل گرگرفتگی، تحریک پذیری (کج خلقی و زودرنجی)، اضطراب و بی خوابی تظاهر می یابد.

به علاوه وجود مشکل در جریان خون طحال، کم خونی و نیز استاز یا گرفتگی خون در رحم نیز در بروز یائسگی زودرس نقش دارند. با استفاده از تحریک نقاط خاصی از بدن با لیزرآکوپانکچر، خون و کبد را تقویت کرده و هیجانات بیمار به حالت تعادل برگردانده می شوند.

بررسی ها نشان می دهد لیزرآکوپانکچر باعث کاهش سطح FSH و LH و افزایش E2 سرم بیمار می شود که نشانگر به تعادل رسیدن هورمون ها است. همچنین تا حد زیادی باعث کاهش اضطراب، استرس های هیجانی و بهبود کلی علائم می شود.

طب سوزنی با لیزر (لیزرآکوپانکچر) روشی ایمن، طبیعی، غیرتهاجمی و مؤثر برای درمان قاعدگی زودرس و رفع علائم یائسگی است و اساس آن تحریک نقاط طب سوزنی با لیزر کم توان است که کاملا فاقد عارضه بوده و اثرات به مراتب بهتری نسبت به تحریک نقاط با سوزن های معمولی و در نتیجه درمان موثرتر بیمار دارد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.