درمان بیش فعالی و نقص توجه در کودکان با روش لیزرآکوپانکچر

درمان بیش فعالی و نقص توجه در کودکان با روش لیزرآکوپانکچر

درمان بیش فعالی و نقص توجه در کودکان با روش لیزرآکوپانکچر

اختلال بیش فعالی و نقص توجه، اختلالی شایع در بین کودکان با علائمی همچون عدم تمرکز، بیش فعالی و تکانشگری است. لیزرآکوپانکچر یک روش درمانی مکمل و جایگزین است که عوارض جانبی به دنبال ندارد؛ روشی نسبتاً ساده، ارزان و مطمئن در مقایسه با روش های مرسوم که تا حد زیادی در کشورهای شرقی مورد استفاده قرار می گیرد؛ آنچه لیزرآکوپانکچر را از دیگر روش ها متمایز می کند اثربخشی بالای آن و همچنین بدون درد بودن آن است. باتوجه به ترس کودکان از سوزن این روش می تواند روش مکمل بسیار خوبی برای درمان ADHD باشد.
بر اساس تئوری طب چینی، نقاطی در سرتاسر بدن وجود دارند که به اندام های مختلف داخلی متصل اند. طب سوزنی بر اساس محلی که طب در آن ناحیه انجام می شود تقسیم بندی می شود؛ برای مثال طب سوزنی بدن، طب سوزنی سر، طب سوزنی گوش و طب سوزنی زانو- مچ.
بر اساس تئوری پایه طب سنتی چین (TCM)، بیش فعالی به دلیل «غلبه یانگ کبد»، «شعله ور شدن آتش کیسه صفرا»، «کمبود چی قلب- طحال»، «عدم تبادل قلب و کلیه باهم» و «عدم تعادل یین- یانگ» بروز می کند. بنابراین، ADHD در کودکان علائم بالینی مثل بیش فعالی، بی قراری، بی پروایی، بی ادبی و گستاخی را نشان می دهد. «یین- یانگ» و «چی- شو» مفاهیم بسیار مهمی در طب سنتی چین هستند. طب سوزنی به تعادل این دو در بدن کمک می کند. همچنین طب سوزنی جوهره حیات فرد را تقویت می کند.
تحریک نقاط طب سوزنی به منظور درمان بیماری از طریق تنظیم عملکرد اندام ها، کمک به جریان خون و بهبود توانایی بدن در مقاومت نسبت به بیماری است.
روش های جدید طب سوزنی شامل لیزرآکوپانکچر، مایکروویو آکوپانکچر، اولتراسونیک آکوپانکچر، پالس الکتروتراپی، طب سوزنی الکترودرمال و غیره است.
درمان با طب سوزنی بر اساس تئوری تمایز علائم و ماهیت بیماری صورت می گیرد که باعث تعیین شدت بیماری و نوع درمان مناسب می شود.
تشخیص ADHD لزوما وابسته به وجود بیش فعالی در کودک نیست و شامل زیرگونه های متعدد است؛ بدان معنا که میزان بیش فعالی و نقص توجه در کودکان متفاوت است.
در حال حاضر داروهایی مثل متیل فنیدات (MPD) و دگزامفتامین به طور گستره ای برای مشکل بیش فعالی کودکان استفاده می شوند که تاثیرات رفتاری کوتاه مدت در پی دارند اما عوارض بالای این داروها و نیز طولانی نبودن تأثیر آن ها والدین را بر آن می دارد که به دنبال روش های جایگزین بهتر، ارزان تر و بدون عارضه تری باشند.
نمونه های بالینی درمان موفقیت آمیز ADHD در سایت موجود است:
درمان بیش فعالی ،پرخاشگری ، بی خوابی کودکان با استفاده از طب سوزنی و لیزر اکیوپانکچر
درمان اختلال نقص توجه و بیش فعالی با طب سوزنی

همچنین می توان از طب گیاهی، ماساژ، تحریک نقاط گوش با لیزر و تحریک فشاری نقاط طب سوزنی برای درمان مؤثرتر ADHD بهره برد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.