بهداشت زنان و طب سوزنی

بهداشت زنان و طب سوزنی

بهداشت زنان و طب سوزنی

مشکلات بهداشت و سلامت که زنان در طول زندگی خود با آن روبرو می شوند بسیار متعدد هستند. در دوران جوانی مشکلاتی مثل آکنه، تغییر وزن، جلوگیری از بارداری و مشکلات قاعدگی می تواند از جمله نگرانی های هر زنی باشد. طی دوره باروری ممکن است مشکلاتی مثل اندومتریوز، اختلال تخمک گذاری و نیز موارد مرتبط با بارداری، زایمان، علائم پس از زایمان و شیردهی دیده شود. هر خانمی ممکن است در دوره میانسالی و به دنبال یائسگی و افزایش سن با علائمی مثل قرمزی و گرگرفتگی صورت و پوکی استخوان روبرو شود. هر کدام از این موارد می تواند او را ضعیف و ناتوان کرده یا کیفیت زندگی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد؛ از اینرو زنان باید از متخصصان مراقبت های بهداشتی در تمامی این دوران ها بهره نبرند.

رویکردهای کلی نگر در بهداشت زنان

زمانی که بحث سلامت و بهداشت زنان پیش می آید بسیاری از مردم سرطان سینه را قاتل شماره یک می دانند، در حالی که این موضوع بسیار با واقعیت فاصله دارد. در واقع، بیماری قلبی و سکته اولین مواردی هستند که سلامتی زنان را به مخاطره می اندازند. خوشبختانه برای بسیاری از افراد، داشتن سبک زندگی متعادل و سالم می تواند به کاهش برخی از این نگرانی ها کمک کند و این دقیقا کاری است که ما در مطب طب سوزنی دکتر انصاری انجام می دهیم. مسئله مربوط به بیماری های قلبی- عروقی (CVD) اینست که شیوع آن در زنان بیش از مردان است. فاکتورهای خطر برای CVD شامل کلسترول و تری گلیسرید بالا، فشار خون بالا، سیگار، دیابت، افزایش وزن و چاقی، کاهش تحرک فیزیکی، نوشیدن الکل، ابتلا به سندرم متابولیک و آپنه در خواب می باشد.

در بحث سرطان، ده سرطان شایع در زنان در آمریکا عبارتند از سرطان سینه، سرطان ریه، سرطان کلون و رکتوم، سرطان رحم، لنفوم غیر هوچکین، ملانوم (سرطان پوست)، سرطان تخمدان، سرطان تیروئید، سرطان پانکراس و سرطان خون. سن، عامل مهمی در بروز سرطان است. حدود 77% از سرطان ها در سنین 55 به بالا بروز می کنند. بنابراین هر زنی در این دوران به چکاپ منظم برای بررسی نشانه های سرطان نیاز دارد.

دیابت نوع 2 عمدتا به دلیل عادات غذایی نامناسب بروز می کند. حدود 2/9 میلیون زن در آمریکا به دیابت مبتلا هستند. با داشتن سبک زندگی بهتر، عادات غذایی منظم و کاهش استرس می توان با وجود دیابت از زندگی بهتر و طول عمر بیشتر بهرمند شد. طب چینی می تواند در مدیریت و کنترل بیماری بسیار موثر واقع شود و چه بسا که بتواند روند بیماری را معکوس کند.

موارد دیگر مرتبط با بهداشت زنان عبارتند از بیماری های خودایمنی (اتوایمیون)، اختلالات خونی، بیماری های مقاربتی، اچ آی وی/ایدز، بهداشت تولیدمثل، بارداری، شیردهی، سلامت روانی، خشونت، سلامت کلیه ها و سیستم ادراری، سلامت سیستم گوارش و تنفس، بهداشت دهان، پوست و مو. در مطب طب سوزنی دکتر انصاری، با برنامه ای ایمن، جامع، موثر و طبیعی متشکل از طب سوزنی، طب گیاهی چینی و تغذیه درمانی به بیماران کمک خواهیم کرد. همچنین راهنمایی ها و دستورالعمل هایی برای شیوه زندگی، انجام تمرینات فیزیکی و کنترل استرس ارائه می شود. درمانگران ما توصیه های مناسب خود را بر اساس نیازهای اختصاصی شما برای کمک به کاهش علائم، بهبود کیفیت زندگی و دفاع در برابر بیماری های تحلیل برنده ارائه می دهند.

از آنجایی که رویکردهای ما در مطب طب سوزنی دکتر انصاری در بحث سلامت، کلی نگر هستند و تنها مشکل فعلی شما را در نظر نمی گیرد، پزشک ما وضعیت قلب، تراکم استخوان و دیگر آزمایشات شما را نیز بررسی می کند. همچنین درمان هایی برای به حداقل رساندن خطر پوکی استخوان، بیماری قلبی و دیگر مشکلات انجام می شود. پزشکان ما با دیگر متخصصان تیم پزشکی شما همکاری می کنند و اطلاعات زیادی از متخصصان برجسته برای ایجاد تیم پزشکی در صورت لزوم در اختیار دارند.

درمان های ویژه ما برای بهداشت و سلامت زنان

طب سوزنی

طب سوزنی در طیف وسیعی از مشکلات زنان مورد استفاده قرار می گیرد. این روش درمانی می تواند برای کاهش قرمزی و گرگرفتگی صورت، افزایش تحریک جنسی، بهبود تون عضلات واژن و کاهش درد و ناراحتی در عادت ماهیانه مورد استفاده قرار گیرد. طب سوزنی بدن را در جهت ترمیم خود تحریک می کند. این روش، موثر و بی خطر بوده و هیچگونه عوارض جانبی به دنبال ندارد.

طب گیاهی چینی

گیاهان دارویی چینی معمولا منطبق با نیازها و شرایط ویژه هر بیمار تجویز می شوند. طب گیاهی نه تنها برای رفع قرمزی و گرگرفتگی صورت و دیگر علائم و نشانه های یائسگی مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه گیاهانی برای افزایش میل جنسی، بهبود تون و خشکی عضلات واژن، تسکین علائم پیش از قاعدگی و کمک به جلوگیری از بی اختیاری ادراری نیز وجود دارند. این گیاهان متناسب با نیاز هر یک از بیماران تجویز می شوند.

مکمل ها

مکمل های مغذی که به رفع علائم یائسگی و پیش از قاعدگی، افزایش شهوت، روان شدن واژن و کاهش بی اختیاری ادرار کمک می کنند، تجویز خواهد شد. این ویتامین ها یا مکمل های معدنی قوی می توانند در موارد نوسان سطح هورمون ها به ایجاد تعادل مجدد هورمونی کمک کنند. تا کنون از مکمل های مختلفی مثل روغن ماهی، ژله رویال (شاه انگبین یا غذای ملکه زنبور عسل)، مکمل دی هیدرو اپی آندسترون (DHEA)، آنزیم های گوارش، ویتامین های B و زردچوبه برای رفع اینگونه موارد استفاده شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.