طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای غلبه بر درد (قسمت دوم)

طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای غلبه بر درد  (قسمت دوم)

طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای غلبه بر درد (قسمت دوم)

ابتدا: طب سوزنی برای کاهش درد  را مطالعه نمایید.

طب سوزنی

نقاط طب سوزنی در سرتاسر بدن، نقاطی هستند که اعصاب و عروق خونی با هم تلاقی دارند. تحریک این نواحی با طب سوزنی شانس بدن برای ترمیم و بهبود خود را افزایش می دهد. طب سوزنی باعث بوجود آمدن سیگنال هایی در پوست بدن می شوند و این سیگنال ها از طریق شبکه عصبی بدن با مغز ارتباط برقرار می کنند. سپس مغز مواد شیمیایی نورونی مثل اندورفین ها را آزاد کرده و همچنین پاسخ های ایمنی به ناحیه مورد درمان را فعال می کنند. درد تسکین می یابد، جریان خون بهتر می شود، التهاب کم شده و فرایند خود درمانی بدن به حالت بهینه خود می رسد.

 

طب گیاهی چینی

ترکیب خاصی از گیاهان چینی برای درمان درد شما تجویز می شوند. بر اساس نوع درد ویژه در بدن شما، گیاهان مختلفی که عملکرد های متفاوتی در جهت کاهش درد دارند و فاقد عوارض جانبی هستند، تجویز می شوند. نمونه گیاهان کاهش دهنده درد عبارتند از: کوریدالیس و آنجلیکا (سنبل ختایی)؛ گیاهانی که جریان خون را بهبود می دهند؛ کندر و مر (myrrh) که ورم را کاهش داده و به بهبود بافت از التهاب و آسیب کمک می کنند.

 

ماساژ تیونا

تیونا نوعی ماساژ منحصر به طب چینی است که از طب فشاری، حرکات کششی و ماساژ آرام برای تسریع روند درمان در بدن و بنابراین کاهش درد است. تیونا این امکان را به درمان گر می دهد تا از بافت های بیشتری برای هدایت جریان خون و مواد کاهش دهنده درد درون آن به ناحیه دردناک استفاده کند.

 

تغذیه درمانی

همه بیماران راهنمای تغذیه ای خود را دریافت می کنند اما مشاور تغذیه شما را در ورد برنامه غذایی ویژه که التهاب را کاهش داده و بدن را تقویت می کنند راهنمایی می کند. این برنامه غذایی با وعده ها و میان وعده هایی که بر پایه عادات غذایی فعلی شما هستند اما نیاز خاص شما در کاهش درد را مدنظر قرار می دهند، کامل می شود.

 

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­مکمل های تغذیه

انواع مختلف درد نیاز به مکمل های ویژه دارند. ترکیبی از مکمل ها برای کاهش التهاب و بهبود جریان خون مثل روغن ماهی، پاپائین، بروملیان و زردچوبه وجود دارند. برای درد مفاصل می توان از گلوکز آمین، کوندروئیتین، هیالورونیک اسید و کلاژن نوع 2 به عنوان عوامل درمانی استفاده کرد.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.