طب سوزنی و درمان موفقیت آمیز ناباروری (قسمت سوم)

طب سوزنی و درمان موفقیت آمیز ناباروری (قسمت سوم)

طب سوزنی و درمان موفقیت آمیز ناباروری (قسمت سوم)

ابتدا: طب سوزنی ناباروری و دلایل و علائم ناباروری- ادمه (بخش دوم) را مطالعه نمایید.

از آنجایی که عدم موفقیت در بارداری منجر به احساس نا امیدی، خشم، احساس گناه، تنفر و بی کفایتی در فرد می شود روش درمانی ما قبل از هر چیز باید با در نظر گرفتن شرایط هر دو زوج و آگاهی از احساس آن ها انجام شود. می دانیم که هدف هر زوج و هر شخص از باروری متفاوت خواهد بود. آگاهی از این اهداف برای ما حائز اهمیت است و از اینجا می توانیم شما را برای فرایند درمان یاری کنیم.

مرحله بعد، بررسی علت ناباروری است. این بررسی ها می تواند شامل آزمایش خون یا روش هایی که نیازمند استفاده از متخصص زنان و زایمان، اورولوژیست، اندرولوژیست و متخصص غدد خواهد بود. درمان اولیه در مرد می تواند شامل آنالیز کامل منی در مورد تعداد اسپرم، تحرک (سرعت)، مرفولوژی (شکل) اسپرم و دیگر موارد اساسی خواهد بود. غالبا دو آنالیز از منی در یک ماه توصیه می شود چرا که منی با زمان تغییرات زیادی نشان می دهد. ارزیابی عملکرد جنسی و شرح حال بیمار در نظر گرفته می شوند. درمان اولیه در زن شامل معاینه لگن برای ارزیابی سلامت واژن و گردن رحم، هیستروسالپینگوگرافی (عکس رنگی رحم و لوله رحم) برای ارزیابی سلامت لوله رحم یا هیدروسونوگرافی برای ارزیابی شکل رحم است. بررسی هورمون های موجود در خون مثل هورمون های جنسی و تیروئید همراه با آزمایشات پیش بینی کننده تخمک گذاری نیز برای بررسی قدرت و نظم فرایند تخمک گذاری پیشنهاد می شود. تست های دیگری مثل هورمون ضد مولرین (AMH) و هورمون محرک فولیکول (FSH) برای آگاهی از ذخیره تخمکی زن انجام می شود. زنانی که چندین بار سقط غیرعمد را تجربه کرده اند بهتر است تست های خودایمنی را نیز انجام دهند.

با در دست داشتن تمام اطلاعات مربوطه می توانیم برنامه درمانی خود که شامل طب سوزنی، طب گیاهی چینی و تغذیه درمانی است را شروع کنیم.

درمان های موفقیت آمیز ما برای غلبه بر استرس

افزایش باروری

درمان های ما در برنامه افزایش باروری در ادامه ذکر شده است اما ممکن است مایل باشید در مورد مکانیسم اثر طب سوزنی و طب گیاهی چینی و نیز سابقه طولانی ما در کار با این طب و باروری بیشتر بدانید.

طب سوزنی

قرنهاست که درمان های طب سوزنی برای باروری هر دو زوج انجام می شود. از آنجایی که طب سوزنی پاسخ های هورمونی را تحت تاثیر قرار می دهد می تواند به بهبود کارایی سیستم تولید مثل کمک کند. طب سوزنی روشی بسیار آرامبخش و تسکین دهنده است و بیماران غالبا از وضعیت بسیار آرابخش ایجاد شده در حین انجام طب سوزنی و پس از آن لذت می برند. طب سوزنی می تواند به تعادل فشار خون، کاهش استرس و بهبود بسیاری از عملکرد های بدن کمک می کند. تحقیقات نشان داده اند جریان خون به رحم و تخمدان ها با طب سوزنی بهبود یافته و متعادل شدن سطح FSH یا کاهش میزان آن طی چرخه تولیدمثلی القا شده در روش های مدرن لقاح خارج رحمی ((IVF را نیز موجب می شود.

طب گیاهی

طب گیاهی جزء لاینفک طب سنتی چینی است که غالبا در ترکیب با طب سوزنی برای درمان ناباروری مورد استفاده قرار می گیرد. حداقل 5700 ترکیب گیاهی مختلف برای انواع اختلالات وجود دارند که تنها چند صد مورد از آن ها برای مشکل ناباروری مورد استفاده قرار می گیرند. طب گیاهی چینی معمولا ترکیبی از 7 تا 15 گیاه را برای درمان مشکل شما در نظر می گیرد.

ماساژ تیونا

تیونا، نوعی ماساژ است که در آن از تکنیک های خاصی برای بهبود جریان خون و عملکرد های تولیدمثل استفاده می شود. این روش درمانی به طور ویژه برای افرادی که تخمک گذاری ضعیف، دردهای بدن یا مشکل مفاصل دارند، مفید است. درمان معمولا 30 تا 60 دقیقه به طول می انجامد و می تواند در طول سیکل قاعدگی نیز انجام شود. بادکش درمانی یکی از تکنیک های تیونا است که از کاپ های ساکشن برای مکش جریان خون و درمان بخش های خاصی از بدن استفاده می کند. همچنین این روش می تواند باعث سم زدایی بدن شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.