طب سوزنی برای درمان فشار خون

طب سوزنی برای درمان فشار خون

طب سوزنی برای درمان فشار خون

طب سوزنی: فشار خون بالا یا هایپرتنشن (Hypertension) مشکلی است که در یک سوم افراد بالغ منجر به حمله قلبی، سکته یا آسیب کلیه ها می شود. ممکن است فردی سالها قبل از نشان دادن علائم بالینی مثل اضطراب، سردرد، تپش قلب، سرگیجه یا زنگ زدن گوش مبتلا به فشار خون بالا باشد اما از آن مطلع نباشد و دقیقا به همین دلیل است که فشار خون را قاتل خاموش می نامند. طب غربی به جای درمان ریشه ای مشکل، با استفاده از دارو سعی در از بین بردن علائم آن دارد. تعیین علل اصلی مشکل و حل آن و در عین حال از بین بردن علائم و نشانه های فشار خون بالا بسیار حائز اهمیت است.

درمان موفقیت آمیز فشار خون بالا

فشار خون، نیرویی است که خون به دیواره سرخرگ ها وارد می کند. زمانی که فشار فیزیکی یا استرس روحی دارید قلب را در شرایطی پرکار تر از حالت طبیعی قرار می دهید. کار بیش از حد و مداوم قلب می تواند باعث اسیب عروق شود. بالا رفتن سن، جنسیت مونث،  استرس عاطفی، بارداری، چاقی، مصرف دخانیات، مصرف بیش از حد نمک و سابقه فامیلی از عوامل موثر در ابتلای بیشتر به این مشکل هستند. فشار خون با دو عدد خوانده می شود. عدد اول فشار سیستولیک است که نشاندهنده فشار ایجاد شده در زمانی است که قلب منقبض شده و خون را به شریان ها پمپ می کند. عدد دوم همان فشار دیاستولیک است که نشاندهنده فشار عروق در زمانی است که قلب در حالت استراحت بین دو ضربان خود قرار دارد. این دو عدد ماکزیمم و مینیمم برای فشار خون ایده‌آل زیر 12 روی 8 است. اگر فشار شما در سه بار اندازه گیری، 14 روی 9 گفته شد می توان گفت مبتلا به فشار خون بالا هستید.

فشار خون، نیرویی است که خون به دیواره سرخرگ ها وارد می کند. زمانی که فشار فیزیکی یا استرس روحی دارید قلب را در شرایطی پرکار تر از حالت طبیعی قرار می دهید. کار بیش از حد و مداوم قلب می تواند باعث اسیب عروق شود.

ما به افراد زیادی که دارای مشکل فشار خون بالا بوده اند کمک کرده ایم و علائم مربوطه با طب سوزنی و طب چینی درمان شده اند. یکی از پزشکان باتجربه ما با ارزیابی های اولیه، شرح حال شما را بررسی می کند. نه تنها برنامه درمانی ویژه ای برای درمان فشار خون بالا به شما ارائه می شود بلکه دلیل اصلی مشکل شما نیز درمان می شود. اگر دچار سردرد، خستگی، لرزش (ترمور) عضلات یا درد قفسه سینه هستید درمان هایی نیز برای بهبود سیستم گردش خون و سیستم عصبی شما درنظر گرفته می شود تا ذهن و بدن شما آرام شده و در نتیجه به احیای تعادل و سلامت بهینه شما کمک کنیم. درمان فشار خون بالا ممکن است شامل طب سوزنی، طب گیاهی و تغذیه درمانی باشد.

ادامه در :طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای غلبه بر فشار خون – قسمت دوم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.