طب سوزنی برای درمان دیابت

طب سوزنی برای درمان دیابت

طب سوزنی برای درمان دیابت

طب سوزنی: میزان شیوع دیابت از سال 1980 تا کنون سه برابر شده است و امروزه بیش از 1/29 میلیون نفر یا 3/9% از جمعیت آمریکا را درگیر کرده است. پیش بینی می شو، یک سوم آمریکایی ها تا سال 2050 مبتلا به دیابت خواهند بود.

این ارقام تکان دهنده، برخلاف این واقعیت که بیشترین موارد دیابت نوع 2 قابل درمان و قابل پیشگیری هستند، اما این ارقام نشاندهنده یکی از بزرگترین موارد اورژانسی است که جهان با آن روبروست. دیابت شیرین شامل دسته ای از بیماری ها است که در آن متابولیسم قندها به ویژه گلوکز تحت تاثیر قرار می گیرد. گلوکر منبع اولیه انرژی برای تمام سلول های بدن، چه در مغز، قلب یا حتی عضلاتی است که با آن ها راه می روید. افراد مبتلا به دیابت، سطح بالایی از گلوکز در خون خود دارند که اگر به همین وضعیت بماند می تواند مشکلات جدی برای سلامتی فرد به دنبال داشته باشد و حتی تهدیدی برای زندگی او باشد.

روش های طبیعی مورد استفاده شامل طب سوزنی، طب گیاهی و لیزرآکوپانکچر به عنوان خطوط اول درمان برای بسیاری از مبتلایان به این مشکل است.

درمان موفقیت آمیز دیابت

دیابت سندرم پیچیده ای است که بسیاری از سیستم های بدن شما را درگیر کرده و پتاسیل آسیب به قلب، کلیه ها، سیستم عصبی و سیستم هورمونی را دارا می باشد. اگر این مشکل برطرف نشود می تواند مشکلات پیچیده ای از جمله کوری، بیماری قلبی، نارسایی کلیه، نوروپاتی محیطی، کاهش سرعت بهبود زخم، زخم شدن پوست و عفونت را در پی داشته باشد که گاهی اوقات به گانگرن و قطع عضو منجر می شود.

دو نوع دیابت مزمن وجود دارد: دیابت نوع 1 و نوع شایع تر آن یعنی دیابت نوع 2.

پیش- دیابت شرایط  برگشت پذیری است که در آن قند خون اندکی بالاتر از حد مجاز است اما همچنان به رژیم غذایی، تغییر سبک زندگی و استفاده از طب چینی پاسخ می دهد. دیابت دوران بارداری نیز وجود دارد که در زمان بارداری رخ می دهد اما غالبا پس از زایمان برطرف می شود. روش های مرسوم کنترل دیابت عبارتند از اندازه گیری مداوم قند خون، داروهای خوراکی و تزریق انسولین.

با داشتن رژیم غذایی مناسب و روشی که طب غربی و شرقی را با هم ترکیب می کند، دیابت نوع 2 می تواند کنترل شده و در مواردی حتی بهبود یابد. دیابت نوع 2 شایع ترین نوع دیابت است که در آن یا بدن انسولین کافی تولید نمی کند و یا نسبت به تاثیر انسولین مقاوم می شود. . اگرچه هیچ درمانی برای دیابت نوع 2 وجود ندارد اما در درمان های بالینی خود مواردی را دیده ایم که میزان بهبودی بیمار تا به حدی بوده است که دیگر نیازی به مصرف داروهای شیمیایی نبوده است.

انسولین هورمونی است که از پانکراس ترشح شده و به انتقال گلوکز از خون به درون سلول ها کمک می کند.

در مطب طب سوزنی دکتر انصاری برای بهبود یا کنترل دیابت با متخصص غدد همکاری می شود و به عنوان بخشی از طرح تغذیه درمانی، به بیماران برنامه غذایی کاملی همراه با جزئیات ارائه می شود. توصیه می شود بیماران ورزش های قلبی- عروقی و همچنین مدیتیشن را برای کاهش استرس خود انجام دهند. ما از درمان منظم طب سوزنی و طب گیاهی برای تقویت عملکرد اندام ها و بهبود توانایی بدن در جذب و متابولیسم قند استفاده می کنیم. زمانی که میزان گلوکز به سطح طبیعی خود برگشت، می توان دوز مصرف داروهای شیمیایی مربوط به دیابت را کم کرد یا حتی مصرف آن را متوقف نمود.

البته بهترین کار در رابطه با دیابت، پیشگیری است. با تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی، همراه با چک آپ منظم می توانید از ابتلا به این بیماری ناخوشایند جلوگیری کرده و سلامت زندگی خود را تضمین نمایید.

ادامه در طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای غلبه بر دیابت (بخش دوم)

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.