طب سوزنی برای درمان موفقیت آمیز سرماخوردگی و آنفلوانزا – قسمت دوم

طب سوزنی برای درمان موفقیت آمیز سرماخوردگی و آنفلوانزا – قسمت دوم

طب سوزنی برای درمان موفقیت آمیز سرماخوردگی و آنفلوانزا – قسمت دوم

   سرما خوردگی و طب سوزنی

ابتدا طب سوزنی برای درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا را مطالعه نمایید.

سیستم تنفسی فوقانی (بینی و نای) نسبت به سرماخوردگی و آنفلوانزا در معرض آسیب هستند. هر دو بیماری عمدتا ویروسی هستند و در هوای سرد و خشک بروز می کنند. عامل بیماری زا در سرماخوردگی و آنفلوانزا در دمای های پایین حمله می کند و قادر به تحمل خشکی به مدت طولانی است، زیرا زمانی که رطوبت به این عامل متصل می شود آن را به سطح زمین می رساند، بنابراین در هوا پراکنده نبوده و نمی تواند باعث بروز بیماری شود. به علاوه در هوای سرد مردم معولا در خانه می مانند و باعث سرایت بیماری به یکدیگر می شوند.

سرماخوردگی و آنفلوآنزا سیستم ایمنی فرد را ضعیف می کنند و منجر به عفونت های ثانویه مثل برونشیت یا پنومونی می شوند. اگر فرد مبتلا، سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشد ویروس آنفلوانزا می تواند زندگی فرد را تهدید کند. ایمنی کم یا ضعیف معمولا در افراد مسن و افرادی با اختلالات مزمن مثل بیماری قلبی، اختلالات ریوی، مشکلات کلیه یا دیابت دست و پنجه نرم می کنند و سیستم ایمنی ضعیفی دارند، دیده می شود.

هیچ واکسنی بر ضد ویروس سرماخرودگی وجود ندارد اما واکسن هایی برای آنفلوانزا موجود است. واکسیناسون می تواند در پیشگیری از ابتلا به گونه های واکسینه شده به ویژه اگر قبل از فصل شیوع ویروس انجام شود موثر باشد. تقاضا برای این واکسن ها در ماه های آبان و آذر بسیار زیاد است به طوری که ممکن است با کمبود آن روبرو شویم. برخی افراد واکنش عکس به این واکسن نشان می دهند و برخی افراد واکسینه شده ممکن است همچنان با نوع جدیدی از ویروس که بر ضد آن واکسینه نشده اند آلوده شوند. از آنجا که دسترسی به واکسنی که بر ضد تمام انواع تغییر یافته ویروس های آنفلوانزا باشد دشوار است و حتی اگر بر ضد این ویروس واکسینه شده اید استفاده از درمان های پیشگیری کننده طب چینی (طب سوزنی) به نفع شما خواهد بود.

در دیدگاه های طب چینی نیز همانند طب غربی ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا عوامل بیماری زای خارجی هستند که طی تغییرات فصلی بروز می کنند. این ویروس ها در تغییر فصل از فصل گرم به سرد؛ اغلب از تابستان به پاییز و پاییز به زمستان، بیشترین فعالیت را دارند.  می توان بیمار و خانواده او را با آموزش اقدامات بهداشتی، تغییرات مثبت در سبک زندگی و استفاده از داروهای گیاهی چینی و تغذیه درمانی و همچنین طب سوزنی و روش های دیگر که باعث تقویت سیستم ایمنی می شوند، آشنا کنیم.

ادامه در طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای غلبه بر سرماخوردگی و آنفلوانزا – قسمت سوم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.