خود- امبدینگ (Self-Embedding) چیست؟

خود- امبدینگ (Self-Embedding) چیست؟

خود- امبدینگ (Self-Embedding) چیست؟

در ابتدا باید گفت خود- امبدینگ با امبدینگ کت گوت متفاوت است. از همین بابت برای مشخص تر شدن خود-امدینگ که بسیار خطرناک می تواند باشد با امبدینگ کت گوت که بسیاری از متخصصان آن را مورد تایید قرار داده اند این مطلب ارائه می شود.

 

در خود امبدینگ، فرد اشیایی مثل سوزن یا بست هایی را زیر پوست خود فرو می کند و این اشیا در این محل ها باقی بماند. در برخی موارد این اشیا زیر پوست باقی می مانند چون فرد نمی تواند آن ها را خارج کند و گاهی اوقات نیز فرد به عمد آن ها را به حال خود باقی می گذارد. خود- امبدینگ روشی غیرمعمول است که غالبا در بین زنان جوان دیده می شود.

استفاده و به رسمت شناختن این روش طی چند سال اخیر اتفاق افتاده و برخی منابع خبری آن را به عنوان مد در بین نوجوانان اعلام کرده اند. با اینحال حدود چندین دهه از ظهور روش خود- امبدینگ می گذرد و اولین بار در اوایل قرن بیستم کشف شد.

 

آسیب های ناشی از خود امبدینگ

خود- امبدینگ بدترین شکل صدمه به خود یا خودآزاری است چرا که فرد برای انجام خود امبدینگ، ناحیه مورد نظر را بریده یا می سوزاند. علل خود- امبدینگ شبیه دیگر اشکال شکستن یا فلج کردن اعضای بدن توسط خودِ شخص است. افرادی که خود- امبدینگ انجام می دهند معتقدند تحمل درد فیزیکی آسان تر از دردهای روحی بوده و درد ناشی از تعبیه یک شیء در پوست می تواند یک خروجی برای تحمل دردهای احساسی باشد. ارتباط با رسانه ها یا دوستانی که در اینگونه موارد فعالیت دارند می تواند احتمال خود- امبدینگ را افزایش می دهد.

خود- امبدینگ بی نهایت خطرناک است چرا که ممکن است فرد سهوا عروق خونی اصلی را سوراخ کند، مبتلا به عفونت های جدی گردد یا زخم های دائمی ایجاد کند. برداشتن جسم تعبیه شده ممکن است به جراحی و استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک ها نیاز داشته باشد. تهدید کننده های اصلی سلامتی مثل ویروس ایدز می تواند از طریق خود- امبدینگ منتقل شوند.

   Self-Embedding طب سوزنی

درمان خود- امبدینگ

معمولا برای خارج کردن جسم تعبیه شده در خود- امبدینگ به معالجه پزشکی و درمان عفونت و همچنین درمان های روانشناختی برای بررسی هیجان ها و احساساتی که در این عمل نقش داشته اند، نیاز دارد. درمان غالبا بر پیدا کردن رسانه های سالم برای رفع احساسات منفی تمرکز دارد و افرادی که سابقه خود- امبدینگ دارند ممکن است برای اطمینان از اینکه طی درمان به خود آسیب نمی رسانند نیاز به نظارت مداوم داشته باشند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.