درمان اضطراب با طب سوزنی

درمان اضطراب با طب سوزنی

درمان اضطراب با طب سوزنی

اضطراب در بین افراد جامعه بسیار شایع بوده و یک پنجم افراد جامعه از این مشکل رنج می برند. طبق یک مفهوم صحیح و بجا، اضطراب به عنوان واکنشی طبیعی به استرس مورد توجه است، اما غالبا به وضعیتی مزمن تبدیل می‌شود. این مشکل راه خود را در زندگی روزمره شما باز کرده و کار و روابط شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اکثر پزشکان داروهایی را تجویز می کنند که باعث تسکین خوشایندی بر احساسات مداوم ناشی از استرس می‌شود. اما عوارض جانبی و مشکلات بعدی ناشی از مصرف دارو، انتقال از یک مشکل به مشکل دیگر است. در مطب طب سوزنی دکتر انصاری، از درمان های سنتی مانند طب سوزنی لیزری، طب گیاهی، تغذیه درمانی و… به عنوان راه هایی موثر و مطمئن برای رهایی از احساسات مرتبط با اضطراب، ترس، نگرانی و استرس استفاده می شود. در این مکتب به دلایل ریشه ای اضطراب مربوط به شخص شما پرداخته می شود و طرح درمانی ویژه ای که امکان بازگشت شادی و نشاط به ذهن، جسم و زندگی شما را فراهم می کند را ارائه می دهد.

  طب سوزنی برای تشویش ذهنی

درمان موفقیت آمیز اضطراب

اضطراب می تواند برای هر فرد تجربه ای متفاوت و منحصر بفرد باشد و همه افراد اضطراب را به یک شکل تجربه و تعریف نمی کنند.

اضطراب شما چگونه است:

  • آیا هراسان ونگران هستید؟
  • به راحتی از جا می پرید و وحشت می کنید؟
  • آیا دچار ترس های بی مورد می شوید؟

یک یا چند مورد از این علائم می تواند توصیف کننده تجربه شما از اضطراب باشد.

تشخیص اضطراب توسط روان شناس، روان درمان یا دیگر متخصصان سلامت روان انجام می شود اما امروزه بسیاری از افراد، به شخصه بر خود برچسب اضطراب می زنند. عجیب است اگر هیجان ناشی از ترن هوایی با آن همه تنوع هیجانی مختلف را اضطراب بنامیم یا برچسب اضطراب بر آن بزنیم. بله، تعریف چنین موردی به اضطراب یک نقطه شروع برای تشخیص نادرست اضطراب خواهد بود. متاسفانه بر اساس طب مرسوم، این تشخیص، نقطه پایان نیز خواهد بود و این بدان معناست که داروهای زیادی برای تجویز وجود خواهند داشت. مسکن های معمول عبارتند از والیوم، زاناکس و اتیوان، اما این داروها می توانند باعث خواب آلودگی و فراموشی در فرد شوند. داروهای ضدافسردگی مانند پاکسیل، پروزاک و ولبوترین نیز مورد استفاده قرار می گیرند، هرچند می توانند لیست بلندبالایی از عوارض جانبی مثل اختلال عملکرد جنسی و خودکشی را سبب شوند.

صرفنظر از اینکه چه مدت است از اضطراب رنج می برید یا اینکه در حال استفاده از چه داروها یا مکمل هایی هستید درمان شما با یک مشاوره اولیه شروع می شود و یکی از پزشکان ما وضعیت فعلی و نیز تاریخچه پزشکی شما را مرور می کند. ما قصد داریم بفهمیم شما در حال حاضر چه نوع اضطرابی را تجربه می کنید اما طب سنتی نیز چگونگی ارتباط این نوع اضطراب با دیگر شرایط ذهنی و پزشکی شما را مورد توجه قرار می دهد.

پس از مشاوره، یک طرح درمانی به شما پیشنهاد می شود که مختص شخص شما بوده و شامل طب سوزنی و طب گیاهی می باشد که دو مورد از درمان های اصلی ما برای درمان اضطراب هستند. تغذیه درمانی یا تمرین های ذهنی- بدنی نیز توصیه می شوند. سپس پزشک، قبل از شروع درمان سوالاتی از شما خواهد پرسید.

ادامه در : درمان های ویژه ما برای غلبه بر اضطراب

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.