درمان آرتروز یا Arthritis با طب سوزنی

درمان آرتروز یا Arthritis با طب سوزنی

درمان آرتروز یا Arthritis با طب سوزنی

اگرچه بیش از 20 درصد از افراد بالغ در آمریکا مبتلا به آرتروز (ورم مفاصل) هستند، مردم به اشتباه آن را به عنوان نشانه ای “عادی” از پیری درنظر گرفته و به دلیل عوارض جانبی درمان های متعارف پزشکی از درمان این مشکل سرباز می زنند. در حینی که استفاده از دارو یا انجام عمل جراحی ممکن است در بسیاری از افراد مبتلا به آرتروز و در موارد خاص لازم باشد، اما این افراد از تاثیر تغذیه درمانی در درمان آرتروز های مزمن آگاه نیستند. به علاوه، برخی داروها می توانند در قابلیت های ذاتی بدن در ترمیم خود اختلال ایجاد کنند.

بهبود این گونه توانایی های ذاتی بدن، هدف اصلی طب سنتی است که در مطب طب سوزنی دکتر انصاری انجام می شود. در واقع، صدها نوع آرتروز وجود دارد که بسیاری از آن ها می توانند به خوبی با طب سوزنی، طب گیاهی، تغذیه درمانی، لیزرآکوپانکچر و طب گوش درمان شوند و تحقیقات جهت اثبات این امر ادامه دارد. از طریق این درمان ها، درد تسکین یافته و استخوان ها قوی تر می شوند، غضروف مجددا ایجاد شده، فرد توانایی حرکت را بازمی یابد و این همان توانایی ذاتی بدن در ترمیم خود است.

   آرتروز طب سوزنی

روش های موفقیت آمیز در درمان آرتروز

انواع مختلفی از درد مفصل وجود دارد. معروفترین نوع آن آرتروز یا استئوآرتروز یا آرتروز “فرسودگی و پارگی” است که در اثر استفاده فیزیکی مفرط  یا نادرست از زانو بوجود می آید. همچنین صرفنظر از درد مفصل ناشی از نقرس مبتنی بر رژیم غذایی و نیز انواع مختلف درد ناشی از عفونت مفصل، اختلالات خودایمنی آرتروز روماتوئید و آرتروز پسوریاتیک نیز در این رده قرار دارند.

درد معمول شامل دردی است که بوسیله داروهای مسکنی مثل ایبوپروفن، آدویل و موترین تسکین می یابد اما این گروه داروها در صورت استفاده مداوم خطر جدی مشکلات کلیه، زخم های خونریزی دهنده، حملات قلبی و سکته را در پی دارند. جراحی تنها برای مبتلایان به انواع بسیار وخیم آرتروز پیشنهاد می شود. با اینحال تعویض مفصل زانو و مفصل ران طی چندین سال اخیر بسیار رایج شده و تنها در سال 2010 بیش از صد هزار مورد جراحی تعویض این دو نوع مفصل انجام شده است.

درد مفصل زانو هیچگاه یک نوع درد به حساب نمی آید و این درد غالبا با تاثیر فاکتورهای دیگر وخیم تر می شود. رژیم غذایی، آلرژی ها، اضافه وزن، قاعدگی و توکسین ها همگی بر سلامت مفصل اثرگذار هستند. در درمان از طریق طب سنتی و سوزنی نه تنها به شما در رفع مشکل آسیب مفصل کمک می کنیم بلکه در درک آنچه ممکن است در ارتباط با آرتروز در بدن شما رخ دهد، یا روند زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد نیز کمک خواهیم کرد.

طب چینی انواع مختلفی از آرتروز را از طریق طب سوزنی، داروهای گیاهی ، تغذیه درمانی و ماساژ بطور موفقیت آمیزی درمان کرده است.

درمان های طب چینی به خوبی قابل تحمل بوده و در مقایسه با داروهای شیمیایی و جراحی ها، هیچ گونه عوارض جانبی ندارند.  در واقع بیمارانی که عمل جراحی داشته اند با مراقبت های پیش  و پس از جراحی با درمان های طب چینی سریعتر بهبود می یابند.

ادامه در : درمان های ویژه ما برای غلبه بر آرتروز

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.