درمان های ویژه ما برای غلبه بر آرتروز

درمان های ویژه ما برای غلبه بر آرتروز

درمان های ویژه ما برای غلبه بر آرتروز

لطفا ابتدا :  درمان آرتروز یا Arthritis با طب سوزنی  را مطالعه نمایید.

انواع مختلفی از آرتروز وجود دارند. حتی در نوع بسیار شایع آن یعنی آرتروز زانو، تجربه هر شخص از درد و محل درد متفاوت خواهد بود. بنابراین هر فرد به رویکرد درمانی متفاوت نیاز دارد و تاریخچه درمانی و عمیق طب چینی این امکان را برای پزشکان سلامت فراهم می کند تا هر مورد را با دیدی جدید مورد بررسی قرار دهند.

درمان های تست شده زیادی برای آرتروز وجود دارند اما تا زمانی که ندانیم عملکرد یا سوء عملکرد کل بدن چگونه و به چه میزان است قادر به تشخیص بهترین دوره درمان برای شخص شما نخواهیم بود. هیچ داروی آرتروز یا پروتکل طب سوزنی منفردی برای این مشکل وجود ندارد. هر پروتکلی تنها به شخص شما اختصاص دارد و تا حد زیادی با دیگر کمک هایی که از دیگر متخصصان سلامت دریافت می کنید همخوانی دارد.

طب سوزنی

تحقیقات زیادی مزایای طب سوزنی برای درد مفاصل را نشان داده اند. تسکین درد یکی از بهترین دلایل برای درخواست کمک از ما  است که در آن انجام منظم طب سوزنی به شما پیشنهاد خواهد شد. سوزن های طب سوزنی می تواند برای همه مفاصل و بافت های سیستم اسکلتی- عضلانی مورد استفاده قرار گیرد.

درمان با طب سوزنی بسیار راحت و قابل تحمل بوده و می تواند اثرات تسکینی فوری به همراه داشته باشد. نوروترنسمیتر هایی (ناقلین عصبی) به نام اندروفین ها که در طی انجام طب سوزنی آزاد می شوند و تاثیر آن ها بر گیرنده های درد در بدن، مشابه با تاثیر قوی ترین مسکن ها مثل کدئین یا مورفین بوده و هیچگونه عوارض جانبی مثل اعتیاد یا وابستگی به دارو به همرا ندارند.

   آرتروز درمان بهینه با طب سوزنی

طب گیاهی چینی

طب چینی، آرتروز را نتیجه عدم تعادل های مختلف در بدن که مربوط به التهاب یا ورم هستند مدنظر قرار می دهد. این موارد تا حد زیادی با سیستم متابولیسم، سیستم ایمنی و گردش خون مرتبط اند. دسته های مختلفی از گیاهان برای درمان انواع مختلف درد آرتروز وجود دارند که بیش از هزاران سال برای این مشکل مورد استفاده قرار گرفته اند. گیاهانی مثل شاهتره، سنبل ختایی (آنجلیکا)، کندر و گل صدتومانی (پیونی) معمولا برای این مشکل استفاده می شوند و اثرات تسکین درد این گیاهان در مطالعات به خوبی به اثبات رسیده است.

تغذیه درمانی

تغذیه درمانی در مطب طب سوزنی دکتر انصاری شامل مکمل های تغذیه است که برای بهبود کمبودهای تغذیه ای که ممکن است مشکلاتی برای مفاصل به دنبال داشته باشد توصیه می شوند.

برخی غذاهای خاص که باعث بروز التهاب می شوند مانند الکل، کافئین و قندهای تصفیه شده و کربوهیدرات ها می توانند باعث بدتر شدن درد شوند و این موارد در برنامه ریزی غذایی ویژه برای درمان آرتروز مورد توجه قرار می گیرند. غذاهای سالم، مفصل هایی سالم به ارمغان می آورند و باید به غذاهای خاصی که باعث کاهش درد و التهاب می شوند مانند زردچوبه، فلفل قرمز، چای سبز، آناناس، ریواس، بذر کتان و ماهی توجه کرد.

طی مشاوره تغذیه به برنامه غذایی و عادات تغذیه فعلی شما می پردازیم و در ایجاد تغییراتی که در جهت داشتن مفاصلی سالم نیاز دارید با شما همکاری می شود. در نهایت، برنامه تغذیه ای ویژه ای برای رسیدگی به وضعیت خاص شما ارائه می شود.

مکمل ها

مکمل های مربوط به آرتروز و درد مفصل بسیار فراوان و شایع هستند اما این محبوبیت غالبا نتیجه تاثیر تبلیغات برای این گونه مکمل ها بوده است. زمانی که شما با یک پزشک ما  کار می کنید از پزشکان متخصصی بهرمند می شوید که از غذا و مکمل ها به عنوان خط اول دارویی استفاده می کنند. در این طرح شما یاد می گیرید که کدام مکمل ها برای کاهش درد، ترمیم بافت و تولید غضروف مناسب هستند.

این مکمل ها شامل کورکومین، روغن ماهی، متیل سولفونیل متان (MSM)، گلوکزآمین، کوندرویتن، هیالورونیک اسید و مخلوط غیرصابونی آووکادو و سویا (ASU) می باشد. همچنین ممکن است طی این دوره ها متوجه شوید در حال استفاده از نوع نامناسبی از مکمل یا دوز بالایی از آن بوده اید. رژیم های ساده  از مکمل ها غالبا به بهبود مشکل خاص شما کمک می کنند.

از آنجایی که مواد بسیار قوی در دسترس مصرف کننده است استفاده بدون برنامه از مکمل ها می تواند مخاطره آمیز باشد. ما مرکز برای ایجاد یک برنامه تضمین شده که هم مطمئن و هم موثر باشد فعالیت داریم.

ماساژ یا کاردرمانی تیونیکا

ماساژ طبی چینی به نام تیونیکا از ماساژ های فیزیکی که در همان نقاط و کانال های مربوط به طب سوزنی انجام می شود، استفاده می کند.برخلاف تحریک نسبتا ملایم این محل ها در طب سوزنی، تیونیکا این امکان را برای پزشک فراهم می کند که با تعداد بیشتری از ساختارهای بدن کار کند.

این تمرین به بیمار مبتلا به آرتروز به جای انجام یک یا دو درمان، امکان انجام چندین نوع طرح درمانی را ارائه  می دهد. این تمرین به تنهایی یا در ترکیب با طب سوزنی یا درمان های دیگر پتانسیل درمان را بالا می برد. بدن می تواند به خوبی مایعات را با مفاصل مبادله کرده و همچنین به جریان مواد مغذی حیاتی به دیگر سیستم ها یا بخش های بدن کمک می کند. مربیان تیونیکا از دست یا وسایل خاص مثل مخروط هایی که درمان مبتنی بر بادکش را فراهم می کنند برای هدایت جریان خون و مواد مغذی به مفاصل برای تسریع فرایند بهبود و بازسازی بافت ها استفاده می کنند.

   ورزش - طب سوزنی - آرتروز

پروتکل های سمیت زدایی

پروتکل های پاکسازی برای آرتروز مزمن و حاد، هر دو موثر هستند. این پروتکل ها شامل طب سوزنی، طب گیاهی چینی، ماساژ تیونیکا، تمرین های ذهنی- فیزیکی، انرژی درمانی اینفینی چی و گرما درمانی مادون قرمز دور همراه با برنامه تغذیه ویژه متمرکز بر استفاده از میوه، سبزیجات، سوپ و آب سبزیجات، غلات کامل و پروتئین ها می باشد. نجات بدن از شر سمومی که از محیط، مواد غذایی و داروها وارد بدن می شوند به بازیابی کامل عملکرد مفصل کمک می کند زیرا کپسولی که هر مفصل را احاطه کرده مکانی مناسب برای پنهان شدن این مواد ایجاد کننده التهاب و درد است.

گرما درمانی مادون قرمز دور

گرما درمانی مادون قرمز دور روشی بسیار ویژه و تخصصی برای دفع مواد سمی از پوست و همچنین دیگر مسیرهای خروجی بدن مثل روده ها و  مثانه است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.