طب سوزنی و به تعویق انداختن روند پیری

طب سوزنی و به تعویق انداختن روند پیری

طب سوزنی و به تعویق انداختن روند پیری

لطفا ابتدا نوشته :  روش های طبیعی جلوگیری از پیری با طب سوزنی   را مطالعه نمایید.

در حالی که طب مدرن رسیدگی به اثرات پیری بر پایه هر گونه روش معنادار و اساسی را نادیده گرفته است طب طول عمر مبتنی بر تائوئیست برای قرن ها، تفاوت های کیفی در جهت بهبود اثرات نامطلوب در بیماران را به دنبال داشته است. پزشکان تائوئیست برای مدت های طولانی بوسیله دربار امپراطوری چین برای روش جوانسازی صورت و بدن و جوان نگه داشتن و حیات بیش از چند هزار ساله امپراطور و ملکه و معشوقه های آنها به کار گرفته می شدند.. طیف درمان از طب سوزنی، گیاهان تونیک و کار جسمی تا مکمل های غذایی، سم زدایی و تمرین های ذهنی- بدنی  را دربرمی گیرد. بسیاری از درمان ها به بازسازی بدن از طریق احیای نشاط و سرزندگی، تعادل عملکرد، فعال کردن گردش خون، تغذیه هورمون ها، از بین بردن سموم و آرام کردن سیستم عصبی کمک می کنند. شما نیز می توانید این فعالیت های خوداحیایی را از هم اکنون انجام دهید. به خاطر داشته باشید هرچه زودتر تلاش های ضد پیری خود را آغاز کنید زودتر خود را جوان تر و سالم تر خواهید یافت.

   ورزش برای سلامتی و طب سوزنی

ادغام سیستم های تشخیصی غربی و شرقی

بسیاری از بیماران از تائوی سلامت سرخورده می شوند و معتقدند طب سنتی در پرداختن به علائم بالارفتن سن و کاهش نشانه های مربوطه شکست خورده است. اولین ملاقات شامل مروری جامع بر سیستم سلامت شما با استفاده از آخرین تست های تشخیصی مرسوم از جمله تست خون، ادرار، مدفوع و مطالعات رادیولوژی در ترکیب با تشخیص مشکلات در طب چینی از طریق نقشه برداری صورت، زبان و بررسی نبض در کنار پرسش های مختلف و آگاهی از شرح حال شما خواهد بود. زمانی که دلیل شرایط شما مشخص شد یک طرح درمانی که دربردارنده روش مناسب برای شرایط منحصر به فرد شما است تنظیم می شود. درمان ها بوسیله تیمی از پزشکان ما که با هم برای هدف احیای سلامتی و تندرستی شما تلاش می کنند، انجام می شود.

درمان های طبیعی

طب سوزنی

مطالعات متعدد نشان می دهند که طب سوزنی به هموستازی و هر نوع عمل احیاکنندگی که عملکرد های بدن را به سطح بهینه می رسانند کمک می کند. ویژگی های ضدپیری این طب عبارتند از: افزایش جریان خون و کاهش لخته شدن های غیرطبیعی، پیشبرد تولید کلاژن برای مقابله با تضعیف و افتادگی پوست و مفاصل، کاهش التهاب و درد، تحریک تولید اندورفین، سروتونین و دوپامین در مغز، متعادل کردن عملکرد های هورمونی، فشار خون نرمال، ثبات قند خون، معکوس کردن روند پوکی استخوان و بسیاری موارد دیگر. یکی از جالب توجه ترین یافته ها در مورد ویژگی ضدپیری طب سوزنی اینست که این طب ترمیم تلومرازها را افزایش می دهد بنابراین بطور بالقوه باعث افزایش طول عمر می شود.

   طب سوزنی برای حفظ شادابی

تیونا

تیونا در زبان چینی به معنای فشار دادن (تیو) و نا (با دست انجام دادن) و ترکیبی از طب سوزنی، ماساژ و تقویت مفاصل است. تیونا از دید درمان شناسی برای احیای عملکرد نرمال سیستم عضلانی- اسکلتی و همچنین احیای اندام ها مورد استفاده قرار می گیرد. مزایای تیونا شامل افزایش جریان خون و لنف، دفع مواد زائد و سموم، بهبود دریافت اکسیژن و مواد غذایی، ترمیم آسیب بافت نرم و کاهش درد و التهاب می باشد. تیونا اختصاصی در زمینه سلامتی شامل تیونای سم زدا، تیونای لنفاوی، تیونای کاهش وزن، تیونای سلولیت، تیونای جوان سازی صورت، تیونای ناباروری و تیونای آسیب های ورزشی می باشد.

داروهای گیاهی چینی

درمان پیری با تائوئیست چین باستان که شامل پزشکان و طبیعت شناسان با تمرکز فوق العاده در دستیابی به جاودانگی بود آغاز گردید. تحقیقات آن ها طلایه دار طب افزایش طول عمر چینی و رشته ای برای ترکیب گیاهان دارویی به فرمول های ویژه برای شرایط مختلف پیری مثل کاهش حافظه، انرژی، قدرت و تنوس عضله و عملکرد های جنسی تبدیل شد. بسیاری از داروهای چینی ویژگی های عملکردی کمکی دارند. مثال ها شامل تنظیم گلوکز خون بوسیله دارچین و زالزالک (هاوترن بری یا ولیک)، تقویت سیستم ایمنی با قارچ ریشی یا رشی (Reishi) و آستراگالوس (اسطراغالیس یا گون)، تنظیم استروژن با ریشه رهمانیا و سنبل ختایی (آنجلیکا) و بهبود میل جنسی با ریشه ماکا و علف بز شاخدار (اپیمدیوم) می باشد.

مکمل های غذایی

زمانی که بحث ضد پیری پیش می آید ویتامین، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و افزودنی های بیولوژیک زیادی بوسیله همسایه ها، همکاران و اعضای خانواده پیشنهاد می شوند. پزشکان ما به سردردگمی بیمار در این مورد کمک کرده و مواد غذایی ویژه ای که برای شرایط وی مناسب است را مشخص می کنند. درمان ما هدفمند بوده و بر ارائه لیست طویلی از مکمل های یکسان برای همه بیماران که غالبا در بسیاری از روش های پزشکی مکمل اتفاق می افتد، عقیده ای نداریم.  کار ما در این زمینه مبتنی بر اصل خوداحیایی یا آموزش ماهیگیری به فرد برای یک عمر (به جای ماهی دادن به او تنها برای یک روز)  می باشد. هدف ما اینست که به بدن شما کمک کنیم هورمون ها و مواد نوروشیمایی که همواره در بدن بطور ذاتی تولید شده اند را بسازد و قصد نداریم هورمون ها به عنوان جایگزینی برای عملکرد های بدن شما تجویز شوند که در نهایت کمکی به بازسازی بدن شما نیز نخواهند کرد. نمونه هایی از مکمل های اختصاصی و فرمول بندی شده ما عبارتند از عصاره بافت های غددی، آنتی اکسیدان های قوی و آنزیم های گیاهی.

ادامه مطلب در : مواد غذایی عالی برای پیشگیری از پیری مغز

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.