اعتیاد Addiction و درمان با طب سوزنی

اعتیاد Addiction و درمان با طب سوزنی

اعتیاد Addiction و درمان با طب سوزنی

طب سوزنی: بسیاری از افراد از اعتیاد به مواد و رفتارهای مختلف رنج می‌برند. این مواد می‌توانند شامل مواد مخدر، داروهای تجویز شده، سیگار ، قهوه، شکر، و بسیاری از مواد دیگر باشند. غذا خوردن ، ارتباط جنسی ، خرید کردن، ورزش کردن، و سایر عادت‌ها و رفتارها می‌توانند به‌عنوان ‌یک عمل افراطی قلمداد شوند. وقتی فردی از اعتیاد رنج می‌برد، نمی‌تواند کارهایش را بدون مصرف مقدار معینی از مواد یا انجام حجم خاصی از فعالیت‌ها انجام دهد.

اگر اعتیاد درمان نشود، می‌تواند بر سلامت جسمی، فکری و عاطفی فرد و همچنین بر روابط، کارها و بسیاری از جوانب دیگر در فرد شدیداً تأثیر گذارد. زمانی که فردی تصمیم می‌گیرد رفتارهایش را تغییر دهد می‌توانیم به کاهش نشانه‌های ترک به او کمک کنیم و راهکارهایی برای به دست آوردن سلامتی بیابیم. طب سوزنی،  پروتکل  پاک‌سازی، درمان تغذیه،  و مشاوره تغذیه ازجمله راهکارهایی هستند که برای کمک به بیماران در توقف موفقیت‌آمیز چرخه اعتیاد مورداستفاده قرارگرفته‌اند.

ما چطور می‌توانیم اعتیاد را به‌طور موفقیت‌آمیز درمان کنیم

اعتیاد به مواد به این سبب آغاز می‌شود که مصرف آن ماده باعث می‌شود احساس بهتر یا متفاوتی داشته باشید. این یکی از شکل‌های خوددرمانی است. مکانیسمی که در اعتیاد به دارو وجود دارد این است که مواد مخدر دارویی به قسمت‌هایی در بدن که به‌طور عادی با اندورفین‌های بدن شما اشغال می‌شوند، اتصال می‌یابد.

اندورفین‌ها موادی شیمیایی هستند که بدن به‌طور طبیعی تولید می‌کند و احساس خوشحالی و راحتی را در پی دارد. زمانی که اندورفین‌ها به مکان خاصی در مغز شما اتصال می‌یابند، نوعی احساس تسکین بدون وجود استرس و درد همراه با احساس سرخوشی به شما دست می‌دهد. با استفاده از داروها و افزایش استفاده از مواد مخدر، بدن شما تولید اندورفین طبیعی را کاهش می‌دهد زیرا مواد مخدر جایگزین می‌شوند و بدن تولید اندورفین‌های طبیعی را غیرضروری می‌بیند. این بدان معنی است که بدون مواد مخدر، شخص معتاد نمی‌تواند از درد و استرس رهایی یابد – بنابراین به مواد بیشتری برای رسیدن به یک احساس طبیعی نیاز پیدا می‌کند. این نوعی توضیح ساده از اعتیاد است.

شما به‌منظور توقف مؤثر چرخه اعتیاد به مواد ، باید بدن خود را در معرض بازگردانی تولید نرمال اندورفین‌های طبیعی قرار دهید.

طب سوزنی اعتیاد به قرص روانگردان

فعالیت‌های خاصی وجود دارند که موجب تحریک تولید غیرعادی اندورفین‌ها می‌شوند، و ازاین‌رو افرادی را که دارای زمینه‌های ژنتیکی برای معتاد شدن هستند در معرض خطر قرار می‌دهند و از این فعالیت‌ها رها می‌سازند. رفتارهای اعتیادآور شامل قماربازی ، ارتباط جنسی، بازی کردن، خرید کردن، پرخوری ، و حتی ورزش کردن می‌شوند. این رفتارهای اعتیادآور می‌توانند موجب از بین بردن سلامتی، وضعیت مالی و روابط شوند.

فعال کردن آزادسازی اندورفین‌های سرکوب‌شده قبلی یکی از راه‌هایی است که از طریق آن طب سوزنی نشانه‌های ترک در هر نوع اعتیاد را کاهش می‌دهد و از این طریق می‌تواند مکانه‌ای گیرنده را که با مواد یا فعالیت‌های اعتیادآور پرشده‌اند اشغال نماید.

برای این کار ، درمان طب سوزنی دارای یک تأثیر آرام‌بخش طبیعی است که همچنین موجب بهبود انرژی و تمرکز شده و تحریک‌پذیری را کمتر می‌کند و باعث می‌شود خواب راحتی داشته باشید. علاوه بر این طب سوزنی می‌تواند منجر به فعال‌سازی عملکرد سم‌زدایی کبد ، کلیه و ریه برای خارج کردن سموم ذخیره‌شده در غذاها ، داروها و مواد شیمیایی شود.

کار شما با انجام یک مشاوره اولیه آغاز می‌کنید. یکی از پزشکان شرایط کنونی شما را همراه با سابقه پزشکی‌تان بررسی می‌کند. ما می‌خواهیم در مورد همه نشانه‌هایی که تاکنون تجربه کرده‌اید، اعم از نشانه‌های مربوط به اعتیاد علاوه بر جزئیات کامل در مورد سلامت و زندگی گذشته‌تان بدانیم، و طب چینی بررسی می‌کند که چطور اعتیاد شما به استراحت فکری و سلامت فیزیکی شما مربوط می‌شود. بعد از مشاوره یک برنامه درمانی شخصی به شما داده می‌شود که شامل طب سوزنی ، طب گیاهی، تغذیه‌درمانی و تفکر است. این‌ها نمایش اصلی هستند که برای درمان اعتیاد مورداستفاده قرار می‌گیرند.

برنامه درمانی توصیه‌شده ما

برنامه ی هیچ‌کسی نمی‌تواند برای هرکسی که از اعتیاد رنج می‌برد ، مناسب باشد. ما علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کنیم تا از مواد و فعالیت‌های اعتیادآور دور شوید ، همچنین برای حل موضوعاتی که شما در دلتان برای اعتیاددارید مانند دلایلی که موجب شروع یک عادت در شما شدند ، کمک می‌کنیم.

طب سوزنی و اعتیاد

طب سوزنی

تحقیقات بسیاری اثر طب سوزنی برای درمان اعتیاد را تائید کرده‌اند. درواقع، طب سوزنی بسیار مؤثر است که در برخی از شهرها در سراسر ایالات‌متحده، پروتکل درمان قانونی به‌جای صدور حکم زندان مجرمین برای اولین بار، استفاده می شود. نقاط درمانی خاص در بدن برای درمان اعتیاد وجود دارند. با بودن آن مجموعه علائم هر فرد از کنار گذاشتن اعتیاد منحصربه‌فرد است، بنابراین درمان آن طب سوزنی است. ما اغلب طب سوزنی گوش را به‌عنوان بخشی از پروتکل بکار می‌بریم. درمان طب سوزنی گوش به‌طور گسترده تحقیق‌شده است و در درمان اعتیاد ثابت‌شده است که بسیار مؤثر است. با درمان طب سوزنی درمی‌یابید که این یک تجربه بسیار آرامش‌بخش است. انتقال‌دهنده‌های عصبی آرام‌بخش هستند و خلق‌وخوی فرد را بهتر می کنند ، مانند اندورفین، سروتونین و دوپامین که در طول رفتار اعتیادآور از مغز شما ترشح می‌شود، در طی یک جلسه طب سوزنی از بین می‌رود. با طب سوزنی منظم و مداوم، بدن شما برای رسیدن به یک حالت متعادل آغاز خواهد شد و وسوسه و علائم ترک فروکش خواهد کرد. البته، متانت یک هدف دائمی است و طب سوزنی می‌تواند به‌عنوان بخشی از برنامه نگهداری خاص استفاده شود که خطر عود را کاهش دهد.

تغذیه‌درمانی

مردم اغلب هنگامی‌که در مورد سلامت جسمی یا روانی فکر می‌کنند تغذیه را نادیده می‌گیرند. آنچه می‌خورید و می‌نوشید می‌تواند یک دارو یا سم برای بدن و مغز شما باشد. برای درمان اعتیاد ما رژیم غذایی شما را بررسی خواهیم کرد و در مورد چگونگی استفاده از مواد غذایی به‌عنوان دارو به شما پیشنهاد‌هایی ارائه می‌کنیم.

مشاوره تغذیه

غذاهای خاصی وجود دارند که می‌توانند به بهداشت ضعیف منتهی شوند، بر خلق‌وخوی شما تأثیر گذارند و احتمالاً به وسوسه برای مصرف مواد یا رفتاری که سعی در ترک آن‌ها دارید منتهی می‌شوند. سایر مواد غذایی به‌خصوص در کمک به سم‌زدایی بدن و کمک به کبد و کلیه شما برای کار بهتر مفید هستند. این مهم است که یک برنامه غذایی برای درک بهتر هرگونه رابطه بین آنچه شما در حال مصرف هستید و آنچه احساس یا هوس می‌کنید با خود داشته باشید . هر بیمار به‌طورکلی راهنمای تغذیه‌ای دریافت می‌کند اما تحت مشاوره تغذیه در ارائه یک طرح منو سفارشی بسیار فراتر می‌رود، با وعده‌های غذایی و تنقلات به شرایط اعتیاد منحصربه‌فرد شما کمک می‌کند. کار با پزشکان تائید شده ما در تغذیه  به شما اجازه خواهد داد که انعطاف‌پذیری برای حرکت فراتر از کالری صورت پذیرد. ما تضمین خواهیم کرد که انتخاب و آماده‌سازی مواد غذایی فرایندی خواهد بود که برای شما مناسب است. اگر شما اغلب به غذا خوردن عادت دارید و تجربه خیلی زیادی در آماده‌سازی مواد غذایی خود ندارید، پس باید روش‌های جدید برای مراقبت از خود را آموزش ببینید. ازآنجاکه هرروز چند وعده‌غذا می‌خورید، رژیم غذایی شما می‌تواند فرصتی برای بهبود شما و همچنین برای لذت بردن شما باشد.

مکمل‌های غذایی

مصرف مکمل‌هایی مانند آدرنال ساپورت و ب-کمپلکس می‌تواند به انرژی بدن شما کمک کند و مواد لازم برای تولید اندورفین را ارائه کند که نه‌تنها به شما احساس بهتری می‌دهد بلکه همچنین تمایلات افراطی شما را کاهش می‌دهد. مکمل‌های دیگری نیز برای آرامش ذهن و بهبود سوخت‌وساز بدن توصیه می­شوند که این دو حوزه است که اغلب می‌توانند اعتیادها را ترکیب کنند.

طب سوزنی و اعتیاد به الکل

ورزش ذهن

ورزش برای سلامتی و طول عمر کلیدی است. در فرهنگ ما “اگر یکی از آن خوب است پس‌ استفاده بیشتر از آن باید بهتر باشد “برخی از مردم تا حدی ورزش می‌کنند که ادعا می­کنند یک “دلال ورزشی!” هستند. به‌طورکلی، ورزش متعادل قطعاً برای اکثر مردم می‌تواند مفید باشد، زیرا به‌طور طبیعی ترشح اندورفین شما را افزایش می‌دهد و محل گیرنده‌های مغز را اصلاح می‌کند. این می‌تواند به‌عنوان سمبل تمرینات ذهن و بدن مانند تای چی یا گونگ چی بسیار مفید باشد و به تنظیم گردش خون و سیستم عصبی کمک می‌کند، درنتیجه سلامت روانی و جسمانی مناسب را ترویج می‌دهد.

طب سوزنی و اعتیاد به شبکه های اجتماعی

انرژی‌درمانی اینفینی چی

این طب مجموعه‌ای از فن‌های غیر لمسی است که تقویت و تنظیم بسیاری از عملکردهای ذهن و بدن را مدنظر دارد. قاعده اصلی در طب چینی کمک به بدن برای بهبود خود است و اینفی چی از این قاعده مستثنی نیست. عدم تعادل در بدن و ذهن شما توسط پزشک معتبر اینفی چی ارزیابی می‌شود و درحالی‌که شما استراحت می‌کنید، فرایند درمان می‌تواند ادامه یابد. شما برای برقراری ارتباط جسمی، روانی یا احساسی فرصتی برای تغییر احساستان خواهید داشت. دکتر شما به‌احتمال‌زیاد عمل ساده تنفس و یا تمرینات تجسم در خانه برای حفظ روند بهبودی برای شما در بین درمان تجویز خواهد کرد.

ماساژ توینا

توینا نوعی ماساژ در طب چینی است که به‌منظور افزایش عملکرد اعضای بدن، از بین بردن درد و افزایش حذف مواد زائد آموزش استفاده می شود. برای درمان اعتیاد، پروتکل ماساژ اغلب شامل براشینگ پوست خشک، خشک اندازی لنفاوی، حرکت مفاصل و حجامت از شکم و پشت است.

حجامت یک روش درمانی مبتنی بر مکش بدن است که علاوه بر کمک به خارج کردن سموم از طریق منافذ پوست باعث تحریک عملکرد اندام از طریق عصب و تحریک بافت نرم می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.